fredag 11 mars 2011

Westerlind är på väg tillbaka

Jag var och körde rehab igår och träffade där på Mattias Westerlind i omklädningsrummet. En gång en kamikaze-satsande handbollsspelare men en allvarlig knäskada har stoppat honom från vidare spel. Numera gör han susen i föreningen som ungdomsledare.

Westerlind ser ändå ljuset i tunneln med sin rehab. Eftersom jag hade han i tankarna tänkte jag se efter om han hade något kul med i Svarta Boken. Och det hade han ju. Helt fantastiska citat till och med. Här bjuder jag och Westerlind, hoppas jag, på lite skrattfest.



- Jamaica ligger väl i Afrika? Avd. en levande Atlas.

- Vi slutade ju träna klockan 29. Avd. kandidat till Fröken Ur.

- Goda lingon. Westerlind käkar krusbär.

- Du ser ut som riddaren i Notre Dame!

- Jag får väl ha fötterna på min fot om jag vill. Avd. trefotad?

- Lämnade du den öppna dörren olåst?

- Lördagen 14 juli.
- När är det?


- Pirre är fem år äldre än Dennis.
- Jaha, jag trodde Dennis var yngst.
Avd. precis, helt korrekt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

när kommer mackans special? har väntat länge nu...

Söderberg sa...

Specificera dig tack!