måndag 14 mars 2011

Det tar sig

Nu ni. Nu börjar det se riktigt bra ut helt plötsligt. Asp är med och kör som om det inte skulle finnas en morgondag. Jag har väl skrivit lite om det tidigare också. Han spelar för närvarande etta bakåt vilket gör att bara ett utspel per träning slinker ut till mig. Han är bra där. Läkaren som skulle ha lite koll på Asp efter operationen pratade med Asp nyligen.

Läkaren: Du ska börja med rehab i maj.
Asp: Jag har redan full styrka i handen och kör handboll nu också.
Läkaren: Jaha. Oj. Då får jag nog göra en ny diagnos här.

Jepsson var ju med och dunkade i några bollar också. Hans knä höll idag men det ska nog inte belastas på varje pass misstänker jag. En vilodag här och där är förmodligen rätt medicin.

Samme man har också fått ett brev från förbundet med ett negativt innehåll. En match i avstängning. Men hallå! Vad är det för handläggningstider? Det var mer än 4 veckor sedan den där matchen (12/2) och vilken skitgrej sen. Dra mig baklänges. Kunde de inte ha plockat fram det där beslutet lite tidigare? Nej, nu har de halat på det så han missar första kvalmatchen. Snyggt jobbat. Eller kan det vara så att han bara missar träningsmatchen mot Tyrold nu på torsdag?

Jag mailade förbundet i torsdags vid lunchtid. Tror ni jag har fått något svar? Nej, just det. Inget svar.

Skön träning ikväll för övrigt. Den rundades av med ett lugnt och sansat snack med samtliga spelare, ledare och vice ordförande Fredlund. Mysfaktor 10 av 10 på det. Vi är tighta nu. Tighta!

Den hete Melcher Melchersson ska lägga sig på operationsbordet nu på onsdag. Södersjukhuset ska ta hand om Melcher den här gången. Tråkigt för oss i laget men även för han själv även om det bästa såklart är att han får sin hand fixad. Grejen är den att det mycket väl kan vara så att Melcher är vår hetaste spelare för närvarande. Därför är det tråkigt för alla, samtidigt som det ändå är något positivt. Ja, ni fattar.


Melcher har full fokus.

Det är inte bara handbollen som blir lidande. Melcher riskerar dessutom att falla på Guitar Heros topplista. Nu ska jag inte göra bort mig här och förnedra Melcher med att skriva fel siffra men han var i alla fall topp 150 i världen. Det är ca 2 000 000 stycken som kör det här spelet. Rätt bra va?

Jag, Fredlund och Jögge ska åka med på Handbollskryssningen. Inga andra från IFK som ska med? 19-20/5 är datumen.

Glöm nu inte heller att träningstiden är ändrad imorgon tisdag. 18:15. Inget annat.

1 kommentar:

Vice sa...

Underbart Rille!