tisdag 29 mars 2011

Skytteligan division 1 norra 2010/2011

Är det någon som är sugen på att kolla in en sammanställning av skytteligan för division 1 norra 2010/2011?

Jag tycker att det vore lite kul, eller rättare sagt riktigt kul. Jag är en allätare av statistik nämligen och nu har jag äntligen fått tag på en person på Svenska Handbollförbundet som kan hjälpa mig.

Det ska tydligen vara fullt möjligt att bombardera min brevlåda med 132 matchprotokoll. Härligt jobb att sammanställa men det är taget. Jag tar den för laget och jag tar den för serien. Allt för att ni ska få ett lite bättre liv och en skönare läsning. När de trillar ner i brevlådan är oklart men om de bara gör det så fixar jag biffen.

Vem tror ni vann skytteligan då? Har ni några gissningar? Jag sätter en slant på Petter Holmberg i HK Tyrold trots att han blev punktmarkerad i varje match.

Vem tror ni blev respektive lags bäste målskytt då? Här har ni min egen lista, vad jag tror lite snabbt sådär, sorterad på hur lagen kom i tabellen.

Jimmy Karlsson, Skånela IF
Martin Boquist, IVH Västerås HK
Kristoffer Adamsson, HK Eskil
Jonas Daglund, Irsta HF
Markus Berg Loen, HK Silwing/Troja
Adam Lönn, RP Linköping
Patrick Quinones, Ricoh HK
Oskar Byrén, Täby HBK
Daniel Tornler, IFK Nyköping
Petter Holmberg, HK Tyrold
Johan Bååk, HK Lif Blå
David Nordman, Lidingö SK

5 kommentarer:

IVH sa...

Daniel Zachrisson 112, Boquist 97 och Wolf 90 är top 3 i Ivh.

Söderberg sa...

Det låter vettigt iof eftersom Boken blev punktad i varje match. Tackar!

JO sa...

Olle Hanserius och Daniel Gustavsson kan jag tänka mig ligger rätt högt upp i Silwings interna skytteliga.

Cash sa...

Adam Lönn 102, Daniel Blomqvist 100 och Hampus Nygren 82 är topp 3 i RP.

Söderberg sa...

Hade det på känn att den trion skulle ligga topp-3. :-)