onsdag 9 mars 2011

Vår kvalmotståndare blir...

Det är ikväll det avgörs vilka lag som ska göra upp i semi off. Vinnaren där, hemma- och bortamöte, ska alltså vi möta i direkt off som spelas i bäst av tre matcher.

En av våra två potentiella motståndare är GP (Guifpojkarna) och det stod klart igårkväll efter att laget besegrat Katrineholm på bortaplan och därmed slutat på en andraplats i serien (div 2 östra) efter obesegrade Tyresö IF. GP kommer att ställas mot dem som slutar trea i div 2 norra. Den serien avgörs ikväll och där är det ett riktigt getingbo. Samtliga matcher startar 19:45.

Hela fem lag har chans att sluta trea i den serien. Jag tänker inte gå igenom alla tänkbara scenarier men jag skulle tro att Sollentuna eller AIK tar den platsen. Vinner de sina matcher blir det en målskillnadshistoria. På förhand är det fördel Sollentuna som har 7 plusmål tillgodo. Dock möter de Djurgårdshof som är vassare än Kungsängen som står för AIK:s motstånd. Ikväll vet vi hur det går. Håll koll här.

Jag har inte sett GP spela på många år men senast var säsongen 2005/2006 och då spelade vi mot dem med IFK. Några av spelarna då spelar numera i Guif: Mathias Tholin och Haukur Andrésson m.fl.

Tja, alla som inte får speltid med Guif i Elitserien och slutspelet lär ju vara med så det blir nog motstånd av det hela.

Denna semi off spelas 19/3 resp. 26/3. GP börjar borta. Min känsla säger att GP vinner. Varför då? Ja, ungt och hungrigt lag med mästerskapsrutin från finalspel i pojk- och j-SM. J-landskamper. Tränar säkert med elitserielaget så de är vana med tuffa träningar och matcher.

Direkt off spelas lördagen 2/4 (borta för oss) samt söndagen 10/4 (i Nyköping) och ev. en tredje match onsdagen 13/4 (också den i Nyköping).

Höken tror på oss. Det sa han till mig. Jag tror också på oss. Vi i laget tror på oss.

1 kommentar:

mammahandboll sa...

Kvalmatch hemma blir söndagen 10:e april, troligtvis kl.17.00 eftersom Sporthallen är bokad av andra