onsdag 30 mars 2011

Handboll är bra farligt alltså

Var hos sjukgymnasten här på eftermiddagen och körde mitt sedvanliga veckopass. Jag kände snabbt igen tre andra därinne som körde sina övningar. Tre tjejer där alla spelar handboll och kör detta via Idrottsprogrammet där Gee håller i trådarna. Samme Gee anlände till sjukgymnasten precis när jag var klar. Nyopererad som ni vet men med ett läkekött utan dess like. Han är nästan helt återställd efter knappa två veckor efter artroskopin. Gee är sugen på att träna handboll fr.o.m. nästa vecka och ser det bra ut kanske han kan göra en punktinsats i kvalet.

Imorgon är det troligt att Jepsson kastas upp på operationsbordet där i Örebro. En artroskopi ska få ordning på hans skadade menisk. Han har fått en specialtid då någon lämnat återbud. Det kan också bli så att någon annan får gå före i sista minuten. Ni ska få rapporter här sen.

Jag redogjorde för en tid sedan för alla som opererat sig under säsongen i vårat lag. Sedan kanske ni också minns att Simon gick gipsad i höstas efter att ha haft någon spricka i handen. En helt skadad säsong när man tänker efter. Riktigt skadad.

***

Någon gissade på att det är Thomas Brejding som jag intervjuat. Ja, det stämmer ju. Visst är det Brejding som fått ta del av en hög med frågor från bloggen. Mycket intressant men om den kommer ut imorgon eller på fredag är oklart. Håll utkik säger jag bara.

***

Idag ringde Brejding mig precis innan jag skulle in och köra sjukgymnastik. När jag ringde några timmar senare behövde Brejding fem minuter. När han ringde upp var både han och jag redo för ett litet snack. Trevlig herre denne Brejding. Mycket trevlig. Han var för övrigt på väg till Eriksdalshallen för att checka på Hammarby mot Önnered. En match som slutade hela 33-16 till hemmalaget.

Inga kommentarer: