tisdag 22 mars 2011

The back blook

Det finns inga gränser för hur rolig Svarta Boken är. Folk skrattar hejdlöst när de läser felsägningarna och klappar sig samtidigt på magen som jultomten gör på Kalle Ankas jul. Detta är inget annat än en riktig skrattfest. Här kommer lite från Svarta Boken:

- Hur gammal fyller du? Benjamin Jernberg, tidigare spelare i a-laget.

- Haha, nu kom du med i the back blook! Axel verkar va avundsjuk på Benjamin.


Benjamin och Axel.

- Ni har för låg punkttyngd. NHK:s Tobbe Johansson.

- Jag ställer mig upp på vaderna. Avd. kappa fötterna.

- Varför skjuter du inte med vänstern?
- Jag är ju högerfotad.
Tobbe spelar handboll från H6.


Tobbe.

- Jag måste säga att jag är skeptimistisk. Robban, avd ny ordbok.

- De kommer på måndag morgon kl 18. Avd sovmorgon.

- Fan va skönt att det regnar, då försvinner fuktigheten. Avd. det regnar sandkorn.


Robban.

- Nu kör vi hoppskottspassningar. Avd. stenhårda passningar.

- Tobbe börjar V2 framåt. Avd. defensivt anfall.


Anders Hasselkvist.

- Ska du ha en Carlsberg eller en öl? Andréas, valfritt.

- Bra spelat, ni gör dem konförvirrade. Avd. ny ordbok.

- Jag skickar ett sessemess... nej, MSS... Avd. mobilkunnig.


Asp, Carlsberg eller öl, det är frågan?

2 kommentarer:

Anonym sa...

The back blook??

Söderberg sa...

Svarta Boken skulle kunna heta The Black Book på engelska antar jag. Att säga The back blook blir ju lite knas. En felsägning som passar in i Svarta Boken. Snubblar med bokstäverna på tunga kan man säga.