fredag 18 mars 2011

Kvällens outfit med Matias Savinainen

Vår käre finländske gamle lagkamrat och kramgoe vän, Matias Savinainen, fångades här under fredagskvällen upp av bloggen. Vad skulle inte passa bättre än en kvällens outfit direkt från Riihimäki med Matti? Det är ju rätt svårslaget måste jag säga.

Matti är ju dessutom med och spelar med Cocks a-lag. Inte illa. Laget som dominerar den finländska FM-ligan, år efter år, där Matti har rejäl konkurrens på V6 i form av landslagsmannen Teemu Tamminen. Ja, ni kanske förstår av namnet att han spelar för Finland.

Nog med fakta. Här är kvällens outfit med Matti direkt från ungkarlsettan i Riihimäki.


En mycket avslappnad Matti klär här i en tight, vit och fin t-shirt från Batistini (Dressman i Nokia) tillsammans med ett par stiliga svarta brallor av märket Crocker (JC i Nyköping). I näven håller han en öl av märket Olvi (Prisma i Riihimäki). Stilrent klädval måste jag säga av finnen.

Matti gör sig väl förtjänt av en kall efter en tung vecka i den finländska militären. Nu har han helgledigt.

Vill du passa på och hälsa till någon nu när du är med i bloggen?
- Jag vill hälsa till alla gamla lagkamrater i IFK Nyköping att jag kommer och hälsar på direkt när jag får tid. Ni får också komma hit och hälsa på!

Inga kommentarer: