lördag 19 mars 2011

Ett steg närmare Årets handbollsbild 2011

Jaha. Nu ni, alla gamla linslöss där ute i stugorna. Nu är jag officiellt en deltagare i Årets handbollbild 2011. Om jag sedan med min stringenta precision, tillfället när bilden togs, i högerfingret och zoomen med vänsterhäven har något att hämta i sluttävlingen med mitt bidrag är ju en helt annan femma. Mitt bidrag lägger jag ut här efter tävlingen så ni som är nyfikna får allt vänta en stund. Tävlingen avgörs under Handbollskryssningen 19-29/5. Till mitt bidrag ska ni också få berättelsen bakom detta nervkittlande ögonblick.

Framställandet av tävlingsbidraget och portot var värt allt för att få upp sitt namn bland dessa erkänt skickliga fotografer. Eller, nja, om jag ska vara helt ärlig känner jag inte till så många av namnen men Kravljanac och Ljungström kan ju lite skit. Ja, Johansson känner jag till också efter att han var och plåtade under Svensson och Hellgrens läger i somras. Jag fastnade ju på några bilder därifrån. Jag och alla elitseriestjärnor. Så är det faktiskt. Och några baljor drog jag ju dit. Eller några var väl kanske inte en helt korrekt beskrivning av mina två heldagar där. Många. Många bollar drog jag dit.


Deltagarna hittills. Senast 13 maj måste alla bidrag ha inkommit. Jag tycker det räcker nu. Det blir bra med vi som är uppräknade här ovan tycker jag. Uja, det räcker gott och väl. Behövs absolut inga fler nu.

Lite information om tävlingen:
I Årets handbollsbild 2011 får alla deltagare skicka in högst 5 bilder var. Juryn sätter sig ner helgen 14 samt 15 maj och väljer ut 40 bilder. Just nu är det 15 deltagare.

Juryn får inte veta fotografen bakom varje fotografi när de väljer ut de 40 bilderna. Detta innebär att en deltagare, eller fler kan få alla sina fem bilder med i sluttävlingen och någon annan ingen.

Inga kommentarer: