söndag 27 mars 2011

Ber IVH Västerås HK om ursäkt

Jag har väl aldrig direkt gjort mig känd för att vara en god resultattippare. Därför har jag avstått att registrera konto på Svenska Spel, Betsson, Unibet, Ladbrokes och allt vad de heter.

Så, här för någon dag sedan var jag inställd på att GIK Wasaiterna Ungdom skulle bevaka och hålla undan för sina fem plusmål de hade från första matchen med IVH Västerås HK. Göteborgarna står för ett namnkunnigt lag för att vara division 1, kryddat med en massa rutin. Jag hade tokfel nu med facit i hand.

Nu gjorde väl dock Martin Boquist och gänget precis allt som ingen, förutom de själva möjligtvis, hade räknat med. De gick och vann med 32-24 vilket ackumulerat ger tre plusmål totalt.

Ja, hatten av för IVH Västerås HK alltså och det är uppenbart att hemmaplan, ungdomlig entusiasm toppat med Kiel-rutin slår gamla meriter från Allsvenskan och Elitserien. I alla fall för den här gången.

Inga kommentarer: