måndag 7 mars 2011

Läget i truppen

Innan jag avhandlar skadeläget i truppen vill jag bara visa bilden på Lennartssons hämnd gentemot mig.


Scrat från Ice Age. Den där ekorren ni vet.

- Den där minen, det är den där minen Rille, säger Lennartsson till mig samtidigt som han skrynklar till ansiktet, höjer upp ett finger och försöker minnas den där minen. En gång, vid ett tillfälle, gjorde jag tydligen någonting som fastnade på Lennartssons näthinna. Tillfället när jag såg ut som Scrat.

Jag: Johan, är det du som köpt in den där ekorren till City Gross?
Johan: Haha, nej, det är inte jag.
Jag: Jo, jag tror det. Bara för att jävlas med mig. Jag är ju stammis där. Använde självscanning igår också.
Johan: Ja, men det är inte jag. Säkert.
Jag: Okej då.
Johan: Men Rille, den där minen. Den där minen.

Så avslutade Johan och jag min konversation efter träningen ikväll samtidigt som han skrynklade till ansiktet, höjde upp ett finger och försökte minnas den där minen.

***

Då ska vi se, läget i truppen alltså. Hmm. Var ska jag börja? Jag tror jag börjar bakifrån och tar slipsarna först:

Emil Persson: Skrämde livet ur mig i morse när jag cyklade till jobbet. Han låg på tutan precis när han drog om med bilen. Samtidigt såg jag en småleende Germe i baksätet som åkte snålskjuts. Emil var het ikväll på träningen med några riktigt stabila räddningar. Verkade hel.

Per Treijner: Bloggkollegan och hans ljumskar av betong såg jag inget av idag, inte igår heller för den delen när han spikade igen mot NHK. Han var bra idag på fotbollsuppvärmningen också. Nä, inget fel på Pelles form inte.

Melcher Melchersson: Sprang obehindrat ikväll och verkade hel.

Jesper Göransson: Oklart. Såg inte till honom ikväll. Hoppas han mår bra.

Rickard Söderberg: Förkyld i en vecka men tränade ikväll igen. Jäkligt roligt och ibland blev jag lite väl het och tog, just det, taskiga beslut. Kändes väl så bra som det kunde göra med knän och allt.

Tommy Dalin: Har, liksom mig, dragits med en förkylning i över en vecka. Han ligger dock ett par dagar före mig där så han är fit for fight.

Stefan Germerud: Det mesta sitter ihop och Germe kör på. Positivt. Viktigt.

Simon Skuthälla: Står nog bra till där också. Kamikaze-satsade obehindrat på träningen.

Martin Pettersson: Fick ett par bollar i skallen, som målvakt, på fotbollsuppvärmningen som sedan följdes upp med ett par smällar till på samma kroppsdel under handbollen. Lite ont i skallen hade han allt efteråt.

Jonatan Jepsson: Hur illa det är med hans misstänkta meniskskada avgörs nog på onsdag när han ska träffa sin sjukgymnast. Vi håller tummarna. Annars föll han tungt på senaste matchen som ni kan se.


- Jag brukar ju inte ligga ner på planen men när jag väl hamnar där så blir det rejält.

Ja, det kan jag hålla med om Jepsson. 199 cm som faller, ja, faller väl lite tyngre på nåt sätt antar jag.

Axel Eriksson: En kämpe som aldrig klagar. Man får alltid ont efter en närkamp med Axel men han själv tycks aldrig ens bli berörd av samma behandling.

Marcus Haking: Het på träningarna nu. Kör ju stenhård beachträning också. Miami Beach väntar om en dryg månad för lyxliraren.

Johan Lennartsson: Han var ju hur het som helst igår mot NHK och hade väl samma inställning idag men det blev inte lika många vackra mål ikväll. Däremot kämpade han som tusan.

Björn Fredlund: Underbara inhopp på M9 från vår vice ordförande. Styrde upp på ett föredömligt sätt.

Jörgen Elmsäter: Damtränaren var med och bökade. Nyttig som vanligt, både på handbollen och fotbollsuppvärmningen.

Daniel Hagman: Tycker Hagman går från klarhet till klarhet. Aldrig sett han så bra som han är nu. Riktigt kul att se.

Viktor Brofjord: Likheten med Bertrand Gille blir allt mer påtaglig. Viktor gör mål i andrafasen när han stormar mittförsvaret, istället för att vara på linjen, men gör också mål från alla möjliga håll och kanter. Härlig utveckling. En M6:a har väl aldrig ont någonstans? Nä, Viktor verkar inte vara något undantag.

Niklas Fogelgren: Fogel tar för sig och bombar på. Håret blir allt längre och längre. Undrar hur långt hår han ska ha? Jag har inte frågat men ska göra det. Hel och fräsch annars som det såg ut.

Marcus Pettersson: Hade ont i sidan. Kan ha varit Tobbe som bjöd på något bryskt i matchen igår. Annars hade Moe nackspärr så vi får se hur han är imorgon när HK Extra (Heja) ska möta Irsta borta.

Daniel Tornler: Såg inte till Danne ikväll men han är väl hel som vanligt. Den gamle elektrikern.

Andréas Asp: Var förbi och gymmande en sväng efter hans löprunda. Ett par skruvar som måste dras åt i handen innan han är jäkligt mycket på gång.

Frågan så här på slutet då. Har jag glömt att kommentera någon som var med ikväll? Kanske, kanske inte. Det får vi leva med

***

På onsdag är det sista matchen. HK Eskil på bortaplan. Tufft men det är bara att blåsa på.

***

Två träningsmatcher är inbokade innan kvalet. Vi kommer att spela mot Tyrold och mot Tyrold. Hemma och borta.

Inga kommentarer: