torsdag 10 mars 2011

Vi drar till fjällen...

...fest hela kvä... nej för sjutton. Det var ju nån gammal låt jag satt och tänkte på där. Vad jag ville få fram var att jag såg att min bloggkollega drog till fjällen här idag. Jäkla lyxlirare. Ja men ha det så kul då. Du lämnar bara lite iskallt regnrusk och slaskiga vägar bakom dig. Och du, avstå sista åket. Avstå även det första åket, enligt damtränaren Jögge.

***

Förhoppningsvis får jag in tre intervjuer här inom kort. Spännande.

***

Varken HK Extra (Heja) eller damerna spelar några matcher här i helgen. Slutspelat för HK Extra (Heja). Damerna lirar ju för övrigt sin sista match här i afton. Det är bortamatch mot NKIK, ett Peking-lag. Det enda laget i serien som de ännu inte tagit poäng av. Hoppas verkligen på två poäng ikväll då, minst en i alla fall. Lycka till nu!

***

Vi tränar här om 30 minuter så jag ska strax bege mig. Tränar gör vi även imorgon innan vi går mot en handbollsledig helg. Nästa vecka träning som vanligt måndag, tisdag, träningsmatch mot Tyrold torsdag och sen förmodligen träning på fredag igen.

***

Veckan efter ser likadan ut, fast bortamatch mot Tyrold, eller om det var tvärtom.

***

I Eskil fick Viktor Helleday, 16 år (!), kundvagn med 9 baljor. Nu var väl inte vi sådär skitbra kanske men det är ändå anmärkningsvärt tycker jag. Låter som en rätt schysst talang tycker jag.

***

Några matcherbilder från HK Eskil - IFK Nyköping.

***

Skickade ett e-post till Svenska Handbollsförbundet idag. Brukar det ta lång tid innan man får svar där? Någon som vet?

Inga kommentarer: