söndag 27 mars 2011

Nu möts två lag med gott hemmastöd

Först och främst var jag helt inställd på att få åka till Eskilstuna nästa helg. Inte för att det hade spelat någon roll att få möta Sollentuna utan mer för att jag möjligen underskattat Sollentuna och mest hängt upp mig på några namn i GP, som uppenbarligen inte levererade när det som mest behövdes. Däremot verkar det som att kollektivet i Sollentuna höll ihop samtidigt som Mattelin, den enda spelaren jag känner igen bland namnen i laget, verkar ha gjort en god insats.

Kul att få möta Sollentuna. De verkar ha en hängiven och för division 2 mått mätt stor publik. Självklart trevligt när det är lite liv och rörelse på läktaren. Det är ju vi vana vid också från våra hemmamatcher. Att sedan få möta ett för mig helt nytt motstånd skadar inte utan känns bara inspirerande.

Fast, återigen, har jag hängt upp mig på GP. Kollade in deras webbsida och ögnade igenom bilderna på spelarna. Hittade spontant bara en spelare som jag direkt kunde koppla och referera till.


Sebastian Hammar (GP/Guif) och Lionel Messi (FC Barcelona)

Inga kommentarer: