onsdag 2 mars 2011

"Firandet kommer bli grymt"

I praktiken är IFK Tumba redan klara för elitseriespel säsongen 2011/2012. 4 poäng ner till tvåan och lika många poäng återstår att spela om. Dessutom har de 39 plusmål tillgodo på IFK Ystad. Det ska inte gå att komma ikapp helt enkelt.

Så, Hampus Asp, om ni tar en pinne eller två mot Hallby på söndag är ni klara även i teorin. Är det bestämt hur ni ska fira? Får ni någon resa som bonus?
Det är inget spikat ännu hur eller när vi firar, det fixar vi först när det är klart. Någon bonus har jag inte hört något om heller. Men firandet kommer bli grymt, var så säker!

Den överlägsne skytteligaledaren Skillhammar (Hallby) har krutat in 199 mål på 23 matcher. Punkten är given, eller?
Nej knappast. Sist vi mötte Hallby spelade vi 6-0 hela matchen och jag fick förtroendet att spela mot honom hela matchen. Förhoppningsvis får jag det förtroendet igen.

Åker IFK Tumba med på Handbollskryssningen?
Intresset är inte speciellt stort i laget, men vi får se. Långt kvar till avresa, ska några från anrika Nyköping med?

Anrika Nyköping ställer förhoppningsvis upp med ett finfint startfält till kryssningen. Vad är din relation till Höken?
Han var den första från Tumba som tog kontakt med mig, förvisso via mail på Facebook men ändå, det väckte ju mitt intresse.


Nu är det nära, Hampus. Inget nervdaller nu.

Inga kommentarer: