torsdag 10 mars 2011

Damerna torskade i epilogen

Det blidde inga poäng, totalt sett, mot Pekingbrudarna. 19-15 (10-7) till hemmalaget i en målsnål historia alltså. Pekinglaget har en riktigt vass målvakt som, liksom i premiären mot IFK, gjorde många fina räddningar. Hela tio ditresta supportrar fick se ett IFK som inte riktigt taggade till. Det var lite lamt från början men periodvis höjde sig tjejerna, speciellt i början av den andra halvleken.

Hela laget kämpde på utan att riktigt få till det framåt. Många avslut men deras målvakt var verkligen skillnaden idag. Det var kanske lite för många revanschsugna viljor som ville för mycket framåt och det kollektiva fick stiga lite åt sidan. Bra krig bakåt på samtliga positioner där Julia blixtrade till ibland.

Jaja. Ingen idé att älta detta. En betydelselös match och det är inte alltid så lätt att tagga till även om man säger att man ska göra det.

Bra i IFK var annars Joline Asp som drev på. Fia slet i det tysta.

4 kommentarer:

NIklas sa...

apropå svarta böcker och sånt, hur viktig är en obetydelselös match?

Söderberg sa...

Med risk för att jag är lite trög här, NIklas, men vad menar du? Har jag skrivit att damerna hade en viktig match som är obetydelselös? :-)

Jag är inte med på vad du menar.

NIklas sa...

betydelselös - oviktig
obetydelselös blir väl motsatsen? alltså är matchen viktig? :)

Söderberg sa...

Hahaha. Solklart NIklas. Jäklar vad jag dribblade bort mig själv då. Tack för du är vaken och rättar till!