tisdag 1 mars 2011

Jepsson och Reeves - nästan i samma sits

Ni minns väl Keanu Reeves i Speed-filmerna? I den första upplagan, från 1994, ska Reeves rädda en buss full med passagerare från att explodera. Om bussen framförs under 50 mph (80 km/h) utlöses bomben.

Vad har då detta med Jepsson att göra? Alltså han har en lånekärra, ny sådan, som direkt dör när han ska över 2500 varv. Det blir inga bra lägen för utvarvade omkörningar som ni kan förstå. Det blir lite som Speed, fast tvärtom. Visst?

Nu lämnades denna märkliga kärra in hos bilhandlaren igår, därför han kom lite sent till träningen, så förmodligen har han nu en ny bil att ratta. Tänk om den måste ligga över 2500 varv för att gå? Jag har alltid hävdat att bilar går som bäst när de ligger och snuddar på den där rödmarkeringen.

***

Innan träningen träffade jag på Moe nere i omklädningsrummet. Han, brorsan Martin och päronen hade varit till Rom. Bröderna är riktiga Roma-fans. Allt för Roma!

Jag: Hur var matchen Roma mot Parma då? Ni var ju på plats.
Moe: Ja, det var en bra match.
Jag: Zappade förbi och såg att det stod 1-0 där efter 28 minuter.
Moe: Det blev 2-2 och det var en bra match.
Jag: Hade ju hoppats på att få se dig springa omkring och streaka på planen. Jagandes av en massa italienska poliser.
Moe: Haha. Jaja.
Jag: Mycket pizza och pasta annars?
Moe: Japp. Bara pizza och pasta.
Jag: Gott.

***

Träningen igår var precis vad jag behövde. Match 2 x 15 min på slutet där jag fick pumpa nonstop med kontringar och Hawaii-spel. Det var bra för kropp och själ. Bra gick det också. Jepsson lirade fram mig några gånger. Simon likaså. Melcher hade ett utspel. Japp. Ni läste rätt. Ett utspel. Till mig på H6. Puss på dig Melcher.

***

Asp tittade förbi. Han hade varit på en löprunda. Efter träningen kom han fram till mig när jag satt och pustade ut på bänken.

Asp: Rille, kolla här!

*Asp drog ett utspel mot H6*

Jag
: Va, vad var det där?
Asp: Såg du? Såg du vad jag precis gjorde Rille?
Jag: Ja, jag såg men jag vet inte var du vill komma. Jag förstår inte Asp.
Asp: Det var ett utspel på kanten. Till H6.
Jag: Jahaaa. Coolt.

***

Efter Asps undervisning på planen, se ovan, klev jag sedan ner till omklädningsrummet. En ungdomsledare bytte om.

Ledaren: Jaha, när är det dags för dig att komma tillbaka?
Jag: Hahaha, jaaa. Alltså. Hmm. Jag var med nu senast och spelade en halvlek mot Tyrold. Tränade förra veckan och har nyss kört igen.
Ledaren: Ahh, ok. Bra.

Lite roligt. Jag kan ju inte klandra här eftersom man inte ens kunde läsa sig till i tidningen att jag varit med. Noll mål. Ingen redovisning av truppen i SN. Ska man hänga med får man läsa på Sveriges bästa handbollsblogg. Det är där det händer. Ungefär som med damernas match nu senast. SN hade annat för sig - återigen.

***

Jag är så gott som klar med en videoproduktion. Bloggkollega Treijner har spanat in filmen och han tyckte den var bra. Både klippen och musiken. Han hade dock önskat att en viss sekvens även drogs i slowmotion. Ni kommer nog förstå vilken.

Vad som strular just nu är att det läckra låtvalet inte passerar Tubens filter för upphovsrätt. Ett jäkla påhitt. Här drivs en okommersiell blogg och är det inte lite oskyldigt att ha en känd låt till en resa, om ett lag, i en buss, i en skog på väg till Lindesberg?

Filar just nu på ett nytt låtval. Finns en uppsjö med "fria" låtar via Tuben men det är lättare sagt än gjort att hitta någon passande. Musiken gör det mesta i en sådan här film. Tipsa annars!

Inga kommentarer: