torsdag 24 mars 2011

Kvalrutin i GIK Wasaiterna Ungdom

Surfade in på GIK Wasaiterna Ungdoms webbsida. Tänkte jag skulle glutta lite på vad de har för lag egentligen. De kom ju ändå trea i division 1 södra samtidigt som jag noterat att en viss Patrick Rodzewicz kommit tvåa i den totala skytteligan med 134 baljor.

Ja, jo, nog kände jag igen några namn. Säkert från gamla matchreferat jag läst från Elitserien och Allsvenskan. Rutinerat gäng det där verkar det som. Sen har de ju dessutom de bägge Nyköpingsbekanta, då spelare i Kärra HF, Robert Goude och Johan "Greta" Andreasson i laget. M9/V9:an Goude och M6:an "Greta" var ju ett enormt viktigt radarpar i Kärra som slog ut oss i dubbelmötet på målskillnad där de sedan även slog ut BK Heid i Direkt off med totalt en himla massa bollar.

Vi var såååå nääära. Hade vi bara fixat Kärra hade vi kört slut på Heid. Helt övertygad. Kärra, laget med sekretariatet som fixar luftmål till hemmalaget. Det, däremot, kommer jag definitivt aldrig att glömma. Minnesbilden är ju glasklar där hallen är fylld med folk samtidigt som man ser en helt vansinnigt ilsken Leif "Lusis" Karlsson längst uppe på läktaren som vrålar och sträcker ut armarna. Han, ensam, hördes mer än alla andra tillsammans efter den där incidenten. En liten parantes om vårat kval mot Kärra bara.

Returmöte i Västerås mot Martin Boquist och gänget på söndag. Fördel GIK Wasaiterna Ungdom alltså efter deras seger med 30-25 på hemmaplan i Göteborg.

Innan jag såg laguppställningen som Göteborgarna har var jag övertygad om att IVH Västerås skulle ta hem det där. Jag är inte lika övertygad längre när jag såg att Goude och "Greta" spelar där. Nu kan de alltså på nytt ta upp ett lag till Allsvenskan och den här gången med föreningen som de en gång i tiden vann pojk-SM med. Det var året då mitt P 80-lag var i finalspelet (de 8 bästa lagen i Sverige) och blev överkörda av samma duo.

2 kommentarer:

JO sa...

Den enda i IVH som står sig mot GIK är väl Boquist. Kollade också igenom deras laguppställning och deras meriter är ju ganska skapliga ändå:

Christoffer Roslund, mv, allsvensk spel i både Hallby och Karlskrona

Robert Carlsson, h9, elitseriespel i GIK och Önnered

Erik Hallbert, v6, elitseriespel i GIK

Greta, m6, Elitseriespel i GIK och Alingsås

Da Cruz, v6, elitseriespel i GIK

Rodzewicz, h9, elitseriespel med GIK samt allsvenskt spel med Kärra, Önnered

Patrik Jonasson, h9, allsvenskt spel med Warta

Kemal Demircan, h9, elitseriespel med RIK

Fasnacht, m9, varit utlandsproffs

Jerry Crona, m9, elitseriespel med Önnered och RIK

Goude, m9, elitseriespel med Alingsås, GIK

Söderberg sa...

Tack för den informationen JO. Inte illa alls.