fredag 25 mars 2011

Röda kort, bra eller dåligt?

Spontant säger ni att det är dåligt att dra på sig röda kort. Jag var villig att hålla med, innan jag sammanställde denna lilla tabell från Allsvenskan. Eller vad säger ni?



Min hjärna har försökt att se mönster. Logik. Jag kan bara konstatera att "värsting"-laget OV Helsingborg kom precis i mitten av tabellen samtidigt som de vann röda kort-ligan. Tumba vann tabellen utan röda kort. Alstermo näst sist utan röda kort. IFK Ystad slutade tvåa i tabellen med endast ett rött kort. Med samma antal röda kort slutade Djurgården trea från slutet. Det är ganska jämnt fördelat. De tar ut varandra på något mystiskt sätt.

Var detta en intressant undersökning tycker ni? JAAA, ska ni ropa och skriva i kommentarsfältet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAAA!

gladast sa...

Mycket att göra på jobbet?

Söderberg sa...

Hörru, jag börjar 08:00. Det här lades ut 07:20, get!