onsdag 9 mars 2011

Vilka får kvala och vilket lag vinner serien?

Tänkte försöka mig på en liten tippning av den sista omgången i division 1 norra. Gick ju sådär sist med 3 rätt och 3 fel. Fast jag var bra med i resultatet Skånela mot Tyrold där jag hade 39-24 och matchen slutade 39-23. Gick heller inte så tokigt i matchen Lidingö mot RP som slutade 20-28. Jag tippade 22-30.

Ikväll avgörs allt. Matchstart är kl 19:00 i samtliga matcher.

RP Linköping - IVH Västerås HK (Linköpings Sporthall)
Hemmalaget har bara äran att spela för. Kan varken komma bättre eller sämre än sexa i tabellen (i praktiken). De möter ett IVH som har chans på serieseger. Dock är de klara för allsvenskt kval. Kanske ingen jättehöjdare till match ändå eftersom bara ett lag har något att spela för. IVH vinner såklart. Fast frågan är om det räcker till serieseger?

Mitt tips: 22-34

Irsta HF - Skånela IF (Bombardier Arena C)
Omgångens mest intressanta match. Allting lever för bägge lagen. Skånela är klara för minst allsvenskt kval. Oavgjort borde även det räcka till serieseger, i praktiken, då de har 24 plusmål mer än IVH. Irsta måste helt enkelt vinna här för att vara säkra på att få spela allsvenskt kval. Irsta spelar bra mot topplagen. Kan de rubba Skånela? Nej, inte den här gången.

Mitt tips: 24-29

HK Tyrold - Täby HBK (Tyresöhallen)
Gäsp. Ointressant match mellan två lag som inte har ett skvatt att spela om. För Tyrolds del gäller det att, liksom vi, få igång en vinnande trend. Den moroten är dock inte tillräckligt stor för att det ska bli seger här.

Mitt tips: 24-27

HK Silwing/Troja - Ricoh HK (Högdalshallen)
Gäsp. Högdalshallen en onsdagkväll mellan två lag som inte har något att spela för. Ricoh har släppt ifrån sig radarparet Quinones och Järeholm till Djurgården. Hemmalaget, vilket det nu egentligen är, vinner komfortabelt i en avslagen historia.

Lägger till en skräll i min tippning också. En förvirrad badgäst slänger ut en badanka på planen i halvtid. Alltid något.

Mitt tips: 35-23

HK Lif Blå - Lidingö SK (Lindesberg Arena)
Oh my god! Tar de ointressanta matcherna aldrig slut? Verkar så. Lagen som redan är klara för att åka ur gör upp om...ingenting.

Mitt tips: 33-21

HK Eskil - IFK Nyköping (Eskilstuna Sporthall)
Äntligen en högintressant match igen. Yeah. Hör publikens ljubel. Senast vi var där och spelade mot Eskil gjorde vi en bragdmatch. Säsongen 2008/2009 vann vi med 28-27 och gick sedan till allsvenskt kval. Läktaren dominerades av Nyköpingspublik. Kan vi förvänta oss något liknande ikväll? Nej. Jag är rädd för att det inte blir så. Vi får se detta som en träningsmatch och en härlig chans att riktigt spela ut. Hitta glädjen. Eskil är bra, det visar tabellen, samtidigt som de måste vinna eller kryssa för att ha chans att gå om Irsta.

Vi åker dit med samma lag som vi hade i senaste matchen. Jag står över. Blir beach 2011 på gymmet istället. Halva bloggen kommer närvara, vilket är bra.

Eskil har kris på högersidan och har blivit tvungna att kalla in den vänsterhänte, assisterande tränaren Anders Karlsson som inte spelat match på 11 månader. Gammal är äldst och Anders är bra. No talk about it. De får också klara sig utan den reslige skytten Tobias Axelsson men istället kör väl Adolfsson på i 60 minuter så det spelar nog ingen roll. Eskil har en bred trupp. Se upp för V6:an Kristoffer Adamsson. Han kontrar, sätter lägena och lägger straffarna. Han behärskar det mesta alltså.

Jag är diplomatisk här och väljer att inte tippa något resultat. Det får ni stå ut med. Man behöver inte vara raketforskare för att lista ut att vi är underdogs här. Borde passa oss perfekt.

*host*...*skrällseger*...*host*...jäkla förkylning

Mitt tips: -

Inga kommentarer: