onsdag 9 mars 2011

Ett grönt år för HK Extra (Heja)

Käkade lunch med ett helt handbollsgäng här i måndags. Eldsjälen Veronica, tränare Antal, Asps anger management-terapeut Björkman, målvaktslegenden Mattis samt Asp.

Härlig samling dårar och tillsammans hade vi en av de mest skrattfyllda luncher jag varit med om. Det om det.

Under denna lunch berättade tränare Antal något kusligt för mig, som jag själv inte hade tänkt på. Vad han då inte visste var att de även skulle avsluta med en seger mot Irsta HF Ungdom och därmed sluta på 10 poäng. Samtliga dessa poäng, hör och häpna, har hans gäng snott av grönklädda lag. Se här:

HK Extra - Irsta HF Ungdom 30 - 23
Norrköpings HK - HK Extra 25 - 25
HK Extra - Ljungsbro HF 29 - 29
HK Extra - Kumla HF 39 - 12
HK Extra - Norrköpings HK 34 - 29
Irsta HF Ungdom - HK Extra 24 - 25

Betyder detta något? Finns något djupt och kusligt bakom HK Extras (Heja) framfart mot just grönklädda lag?

I ärlighetens namn vet jag inte. Jag har inte den blekaste aning. Men konstigt är det. Nåt konstigt är det helt enkelt. Brrr...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att A-laget kan få hjälp ikväll då! om den gröna-teorin kan stämma?

Söderberg sa...

Ja, vi får ju hoppas på det. ;-)

...fast den funkade ju sisådär om man har Irsta-matchen i åtanke.

Ikväll är det en ny match. Nya möjligheter.