tisdag 1 mars 2011

Hellgren glömde tacka mig

Gluttade lite på matchen mellan Göppingen och Magdeburg i tyska cupen här ikväll. I vanlig ordning var det Perlskog och Hellgren som kommenterade och i lika vanlig ordning behövde man inte vänta länge innan grodorna haglade. Jag hade hunnit se 43 sekunder när Hellgren tog i från botten av sig själv:

- Magdeburg ger sig verkligen inte.

Säg detta för er själva med lite kraft. Tänk också att det är minut 26 av den första halvleken och Magdeburg har precis kvitterat till 11-11.

Säg mig, vilket lag skulle ge sig när de kvitterar i en match? Eller ligger under med ett? Jag vet inte. Det kanske bara är jag som hakat upp mig på en oväsentlighet här.

***

Just det. Jag minns fortfarande hur Hellgren vägrade tacka mig för hjälpen efter hans och Svenssons läger i Eskilstuna här i somras.

- Jag vill tacka Hammarby, Guif, Djurgården och Lindesberg för att ni ställde upp med skyttar för dessa dagar.

Detta när vi stod samlade i en stor grabbig ring i mitten på planen i Eskilstuna Sporthall. Nejdå, jag är inte bitter. Jag hade ju bara offrat två heldagar för detta och trotsat benhinneinflammationen och den ytterst vidriga träningsvärken. Allt för att det var så förbaskat roligt. Jag mot stjärnorna. Hade inte suttit fel med ett tack Claes. Ett litet tack bara. Tack till IFK Nyköping. Tack till mig som ensammen representerade IFK Nyköping på planen.

***

Tidigt imorgon bitti kommer ni kunna få se veckans filmatisering av fredagens Handbollsfredag. Treijner i fokus.

Inga kommentarer: