fredag 11 mars 2011

En av mina absoluta favoriter

Svarta Boken borde ni allesammans vara väl bekanta med vid det här laget. Jag själv har några absoluta favoriter bland alla felsägare i boken. Tommy "Katten" Gustavsson och Simon Skuthälla är i en klass för sig och är barnsligt roliga med sina citat som finns representerade.

Sedan tycker jag att det kommer ett helt koppel med roligt folk. Ja, det är i princip omöjligt att utse en klar trea helt enkelt. Vi har legenden Johan Lennartsson, NHK:s tränare Robban Krantz, Jeppe Göransson och en kille som Tobbe Johansson går inte av för hackor heller. Men jag undrar om ändå inte Jesper "Jeppe" Eriksson är mest stabil bakom tätduon.

Vem är Jeppe Eriksson? Jo, han är bördig här från Nypan. Hänger runt i Uppsala och borrar ner huvudet i kurslitteraturen. Har spelat handboll med P-89 som leddes av trion Stefan Antal, Robban Krantz samt Andréas Asp.


Jeppe.

- Jag menade det jag inte sa!

- Fan, vad varmt det är! Kan vi inte sänka bussen? Jeppe vill att bussen kör lägre.

- Man skulle värva Gentzel. Han skulle ta 50% av alla räddningar. Avd. dubbelt så dålig med andra ord.

- Det finns bara ett alternativ att blåsa, antingen stürmer eller straff! Avd. ett var ordet.

- Hjälmaren är världens längsta sjö i förhållande till ytan. Avd. hur mäter man annars och när växte Hjälmaren?

Inga kommentarer: