onsdag 17 november 2010

Viktor Brofjord - direkt från Nyköpings Lasarett

Viktor Brofjord! Hur är tillståndet?
Det är klart att Sveriges bästa handbollsblogg ska få veta hur mitt tillstånd är. Känslan, när det bröt ut, var lite som att jag hade knäppt ihop byxorna med jackan (Hmm, hur menar Viktor? red.anm.). Jag vaknade på söndagsmorgonen med magont som bara blev värre under dagen och senare på eftermiddagen hade jag så ont att jag inte kunde räta på kroppen utan gick som en ostkrok.

Du ligger inlagd på sjukhus, din stackare. På sjukhus för sjutton. Berätta för oss hur det gick till!
När vi kom fram parkerade vi bilen och sen gick vi in på akuten. Där fick vi sitta på ett rum i 2,5 timme där de tog blodprover och kände på magen. De kunde konstatera att jag med 100% säkerhet hade blindtarmsinflammation och att jag skulle opereras senare på eftermiddagen.

Blev du nedsövd eller? Känslan?
(IFK-svar) Före och efter operationen var jag inte nedsövd, men tack o lov under (haha). Känslan när man vaknade upp efter operationen var lite som på riddartiden, vet inte om den trubaduriska musiken som spelades på uppvaket kan ha haft inverkan på det men det var en mysig stämning och juicen var god.

Hur är maten på sjukan?
Gällande maten drog jag lite av en rutinare eftersom jag vet hur äcklig maten är på sjukhus så jag bad morsan (mamma heter det, red.anm.) att åka till McDonalds för att köpa Big Mac & Co som jag kunde festa på istället. Fick inte så mycket nöje av den maten eftersom jag spydde upp dom tre första stripsen jag tog direkt.

...och hur är är glassen?
Glassen är god men tycker att dom borde satsa på större bägare.

Jaha ja. Aldrig är ni nöjda, ni ungdomar! Kan kolla om Herman Jan de Boer, Surprice, kan slänga upp några hemlagade glassar till dig. Några läckra sjuksköterskor som tar hand om dig?
Vad gäller sjuksköterskorna så måste jag tyvärr göra alla besvikna med att säga att det inte direkt är några Grey's Anatomy-brudar som valsar runt där uppe utan mest lite "äldre kvinnor" som sett sina bästa dagar.

Viktor, underskatta inte de äldre kvinnorna. De kan göra underverk med yngligar som dig. Hur som helst så var det riktigt kul att höra av dig och få se dig på bild. Krya på dig nu så ses vi snart! Jag hör av mig för vidare rapporter, kram!


2 kommentarer:

David sa...

Är relativt ny läsare men har verkligen blivit fast! En önskan vore ju lite mer rörliga bilder från tex. Träningar a'la tv4sport, med en kamera i omklädningsrummet o snacket där eller en snabb ryggintervju från bänken:) bra blogg!!

Söderberg sa...

Det måste självklart vara vår vision att ha mer rörliga bilder på bloggen.

Som du kanske kan tänka dig tar det mycket tid att blogga och ännu mer om man inte får tekniken att vara smidig. Det är väl snarare där skon klämmer i dagsläget. Det enklaste videoredigeringsprogrammet älskar inte filformatet som min kamera producerar. Min kassa laptop älskar inte videoredigering utan klappar ihop om klippet blir längre än 15 sekunder. YouTube älskar inte mina färdiga videoklipp utan brukar förvränga bilden. Till detta är inte ADSL 24-1 mbit något att föredra. Det tar tid att ladda upp.

Kedjan är inte optimal!

Tack för din feedback, David, den tar jag till mig. Kul att du gillar bloggen! Fortsätt gärna läsa, ska försöka att inte göra dig besviken. Sprid länken också ;-9