fredag 5 november 2010

Underhållning på sushi-haket

Skulle hämta lite sushi igår, som en sen lunch, innan träningen. Då hände ju det som bara inte fick hända. Jag stod som nummer tre i kön och hörde tydligt och väl. Bland det pinsammaste man kan råka ut för. Konversationen mellan kinesiskan som tog beställningen och denna 20-25-åriga tjej lät så här:

Kinesiskan: Ja, vad vill du beställa?
20-25-åriga tjejen: En stor sushi vill jag ha! En sådan här 16-bitars.
Kinesiskan: Äl du glavid?
20-25-åriga tjejen: Va? Vad sa du?
Kinesiskan: Jo, jag sa, äl du glavid?
20-25-åriga tjejen: Nej, det är jag inte!
Kinesiskan: Ok. En stol sushi till dig. 15 minutel.

Ska tilläggas att denna 20-25-åriga tjej var lite, ja hur ska jag uttrycka mig, rund om magen. Har ni varit med om någon sådan här pinsam historia? Kinesiskan ville ju bara hennes bästa. Man ska ju inte äta rå fisk när man är gravid. Fast för oss svenskar är ju detta bland den pinsammaste sociala situation man kan råka ut för. Eller hur?

1 kommentar:

kurre sa...

HAHAHAHAH ROLIGT :D