måndag 15 november 2010

Parodi på sjuk- och skadeläget i truppen

Vet inte i vilken ände jag ska börja. Vi kan inte ha drabbats mycket tuffare. Skador och sjukdomar. Låt mig börja med bilden här. Melcher Melchersson, som blev biten av en eRPing-spelare förra tisdagen, visade mig bettet i lördags och då hade det gått åt rätt håll. Då var nästan allt, som tidigare varit blått, gult. Som den svenska fanan ungefär. I söndags fick Melcher ett bakslag i läkeprocessen. Idag, måndag, var det definitivt ett bakslag i läkeprocessen. Kolla själva. Jag har ringat in skiten med vitt som ni ser.

Det har blivit rött och blått och det har växt och börjat röra sig uppåt axeln. Nu jäklar är det bråttom. Melcher ska till sjukan imorgon. Ge fan i att bitas. Hör ni det! Farligt ju.

Melcher Melchersson: Biten och befarad blodförgiftning.
Simon Skuthälla: Pajat andra handen i matchen mot Lidingö. Rejält svullen. Till sjukan imorgon. Andra handen pajade i Tellus cup men den går att tejpa hårt.
Andréas Asp: Har en avstängning, fr.o.m. idag, i tre veckor vilket innebär tre matchers frånvaro. Överklagan inskickad men vi får räkna med att Andréas inte är med och målar mot Ricoh på fredag.
Stefan Germerud: Trasade sönder näven på träningen ikväll. Lämnade sporthallen 30 minuter senare med ispåse och en hårt bandagerad hand. Han brukar redan tejpa bägge handlederna och tummarna. Bådar inte gott. Stefan sa till mig när han drog: - Bara att bita isär och komma igen.
Tommy Dalin: Född frisk.
G: Otursförföljd med sitt jäkla knä. Det vill inte läka och frågan är om det någonsin kommer att bli tillräckligt bra för handbollsplanen igen. Igår, söndag, svullnade knät upp efter en promenad i terrängen vid Nävsjön. Då är det illa.
Daniel Tornler: Tvåbarnsfar och elektriker som är magsjuk och därmed missade matchen mot Lidingö. Vår M6-klippa går en kamp mot klockan för att hinna bli tillräckligt fräsch för att spela mot Ricoh.
Viktor Brofjord: Fick, idag, åka in till akuten - akut. Jorå, Viktor snittades upp och den inflammerade blindtarmen skars av. Vårt unge rivjärn till M6:a blir borta någon vecka.
Emil Persson: Pendlar, pendlar och pendlar ToR Nyköping-Stockholm, med den tyngsta av alla böcker - Sveriges Rikes Lag 2010.
Per Treijner: Min käre bloggkollega som verkar ha hittat ett skönt flyt i COD - Black Ops. På planen är han så frisk han kan vara och för det mesta tar han bollen. Jäkligt bra just nu för att tala klarspråk.
Axel Eriksson: Han var inte med och fiskade i söndags. Däremot var han ett yrväder på fotbollen idag men jag var värre. Axel frågade, mitt i matchen, om jag gick på kokain. Jag sprang duktigt mycket kan jag säga. När jag frågade om Axels skavanker så var det inte värre än vanligt. Han har däremot åkt på nån form av blackout. Den senaste veckan är ett enda töcken, enligt Axel. Oklart om han skulle hitta hem så Asp följde honom efter träningen.
Rickard Söderberg: Har väl alltid haft problem med någon kroppsdel. Främst benhinnorna. När inte ens de värker undrar jag om det verkligen står rätt till. Bäst jag hänger på Melcher och Simon till sjukan imorgon för en helkroppsundersökning.
Martin Pettersson: Hade varit jäkligt viktigt med Martin nu med tanke på att Simons hand ser trött ut. Martin stukade foten, sådär halvilla, förra veckan och det är ytterst tveksamt att han kan spela i veckan. Brukar minst ta två veckor innan man kan gå för fullt efter en sådan svullen och stukad fot.
Marcus Haking: Den minst sjuka, förutom min ännu inte hittade sjukdom, av alla. Jag tjatade så mycket på honom att han förmodligen gick hem och blev hypokondriker.
Marcus Pettersson: Har ett svullet knä med vätska i. Slog i det igen i matchen mot Lidingö. Det blir inte bättre av att Marcus, för tillfället, jobbar på en däckfirma och i dessa tider sitter de bara på knä!
Niklas Fogelgren: Har svinigt ont i halsen. Pratade just med honom. Ingen feber men halsen vill han sälja iväg, nu på en gång. Kom och köp! Förmodligen hånglat för mycket. Han sa ju att han hade mycket brudhäng i plugget nu med tanke på den nya rejäla frillan.
Johan Lennartsson: Fick honom att känna efter ordentligt när vi var på väg ut från sporthallen. Jodå, även Johan lär bli sjuk. Snart. När som helst faktiskt. Han tyckte att det var nåt som irriterade och han menade att det känns precis som innan en influensa bryter ut.
Christopher Wålinder: Huvudet upp och fötterna ner, på träningen i alla fall. Hann aldrig prata ordentligt med Chrille efter träningen.
Daniel Hagman: Samma med honom som med Chrille här ovan. Såg frisk ut.

Så, det var a-truppen plus någon till. Jag sa till a-pojkarna/junisarna Jerry Gustavsson, Kristian Josevski och vänsterhänte Olle Ivarsson-Hamberg som satt på läktaren att de kunde vara med på fredag mot Ricoh, om de ville. Jerry, M6:a, menade att han kunde spela nia. Tja, ja, varför inte. Jag själv lär nog äntligen få dynga lite på H9.

Nej, allvarligt. Spelare sökes till IFK:s handbollsherrar! Sonny - HJÄLP!!! Vi kan ha en try-out på onsdag. En sådan här allmän åkning som de har i ishallen. Kom och spela handboll! Tuff match mot Ricoh på fredag väntar.

2 kommentarer:

germe sa...

ja vad säger man? det är en brokig skara individer som vi ska försöka göra ett lag av..!

-Men Tommy Dalin "född frisk"? Möjligen född naken... ;)

Söderberg sa...

Jodå. Naken var han allt när han föddes och det är väl ett vanligare uttryck än född frisk. Fast i vårt sällskap framstår han som kärnfrisk just nu.