söndag 14 november 2010

Jögges Lohmanders-tips

Hade en intervju med Jögge på bloggen 3/11. Dessvärre föll några frågor och svar bort men tryckfelsnisse har fixat biffen. Här har ni resten av Jögges generösa tips och analyser.

Vilken Lohmanders är bäst? Vad passar den bäst till?
Oj oj oj, vilken svår fråga då man har plöjt igenom hela Lohmanders sortiment ett antal gånger. Vill nog säga att den med chili är hetast på tapeten just nu. Stark i smaken men ändå med Lohmanders mjukhet. Perfekt ha till alla sorts kött som kommer från grillen eller stekpannan. Fast Lohmanders original med digistivekex är ju oxå en höjdare, passar perfekt som nattamat.

Jögges Lohmandersfavoriter. Hot till vänster och original till höger.

Vad skulle du inte klara dig utan, förutom familj och sånt, om du fick en sak?
Ett klassiskt IFK-svar: Luften. Jag menar, utan den så kan jag ju inte överleva och då har jag ju ingen nytta av den saken jag kanske skulle ha sagt att jag inte klarar mig utan.

Bra svarat. Skarpt! För att få din syn på det hela. Hur tycker du att vi i herrlaget spelar? Vad är bra och vad är dåligt i spelet?
Nu har jag inte haft möjligheten att se alla hemmafighter tyvärr, men det jag har sett så tycker jag att det sett både bra och mindre bra ut. Vet ju hur spelet ska vara då jag var med i laget förra säsongen och vet vad laget kan och går för. Det som är bra med laget är att man har en klar spelidé och ett grundspel att luta sig mot. Ni är ett lag som spelar en snabb och fysisk handboll, en modern handboll. Det som är bra är att ni kör och nöter hela matcherna och med att alla är så bra tränade så orkar ni springa och nöta ner erat motstånd. Sedan har ni ju några spetsspelare som kan göra det lilla extra (heja) och bidra till vinster. Två mycket bra målvakter som kompletterar varandra bra vilket är en stor trygghet för spelarna. När alla är fokuserade på sin uppgift och hjälper sin kompis bredvid i försvaret så är ni oerhört starka.

Det som har varit mindre bra i mina ögon är att ni är ojämna under matcherna. När orken tryter lite och man får en sk. svacka så blir den ibland lite för väl djup. Då låser det sig för er och motståndarna vädjar ny luft och kan knapra in eller gå förbi. Har sett erat anfallsspel gått i stå mot bra motstånd och där måste alla kliva fram och visa att ni är så bra handbollspelare som ni är. Kollektivet måste göra det framåt och inte lita på att någon annan skall göra det. Av det jag sett bakåt när det gått troll i spelet är att man jobbar lite för mycket en och en istället för att kliva in och hjälpa. Sedan måste man vara lite kyligare och inte förivra sig i jakt efter att vinna boll. Bra lag genomskådar iver och spelar bort en lätt då.

Vet att ni är ett mycket bra handbollslag och jag tror att ni kommer att vara med uppe i toppen och slåss. Jobba hårt och träna väl samt att låta svackorna i matcherna bli lite grundare och kortare så kommer det att bli en skön handbollssäsong för er.

Har du något annat kul att berätta?
Har massor på lager men det är ju saker som inte är till för att få ner på papper och man vill inte hänga ut någon offentligt liksom.

Något som är riktigt kul och som jag är stolt över, är att tillhöra IFK-familjen. Den har gett och ger mig så mycket värme, glädje och roliga stunder. Man är privilegierad att få vara med helt enkelt. Det är oerhört kul.

Tack för intervjun Jörgen och ett fortsatt lycka till med damlaget!

Tack så mycket för att jag fick vara med. Mvh Coach Bull

PS. Skulle vara guld om ni kunde intervjua några damspelare oxå under säsongen. DS

Inga kommentarer: