fredag 26 november 2010

Jag kör så det ryker!

Visst gör jag? Kör så det ryker med bloggen alltså. Gillar ni det som läggs ut? Dåligt med positiv/negativ kritik. Önskemål. Feedback. You name it.

Det jag gör, gör jag för lagets bästa. Alltid. För handbollens bästa också. Vi måste synas mer och oftare. Eftersom jag tycker om mitt lag så himla mycket har jag gjort en video, återigen baserad på Onkel Festers HD-klipp, som är kanon för självförtroendet. Bara mål i motståndarnas kasse samt räddningar bakåt. Snällt av mig va?



Ikväll då. Jag vill poängtera att vi inte får glömma, trots att vi är ett sargat gäng, att vi är obesegrade mot Täby. Därtill ska vi komma ihåg att Täby är obesegrade mot oss. Fullt fokus, koncentration och ett jävlaranamma ikväll alltså!

Många inlägg, efter bara halva dagen, men det kommer säkert å andra sidan inte bli fler idag heller. Matchanalys brukar Pelle vara äckligt bra på. Får se om han orkar fixa det när vi kommer hem sent ikväll. Jag är annars ledig idag, ifall ni råkade undra varför jag bara sprutar ut inlägg. Junior ligger och sover så då finns det tid. Det är jag, min DIF-mugg med Zoegas Skånerost i samt Dagnys Dammsugare "Kalasgod Klassiker!" som jag köpt av klass 9H på Borgmästarhags-skolan. Vad gör man inte för att skicka iväg några 9:or på en klassresa?

Om 50 minuter blir det Choys med Asp. En gammal tradition vi har innan match, han och jag. Sen åker vi alltså från Sporthallen kl 16.00 i våra minibussar. Om vi hade haft Ricohs lyxkonferenslokal på hjul hade jag säkert haft trådlöst nätverk att tillgå ombord. Förstår ni vad jag hade kunnat blogga på vägen till Täby då?

SMS:ade nyss Asp, Andréas alltså, trodde jag. Ville kolla om vi skulle luncha. Fick svar från Hampus:

-Jag bor i Stockholm.

Får bli en annan gång, Hampus!

4 kommentarer:

pelle sa...

Tja!! Blir kvar i Stockholm ikväll och specialtränar... Får se om jag kan skicka in någon kort analys av matchen imorgon från polarns dator. Annars får analysen vänta lite. Men det finns ju gott om bra läsning här på bloggen i alla fall!

Hagman sa...

Det är bra med specialträning. Både insidan och utsidan av kroppen.

mamma handboll sa...

Snygga klipp, mer av det! Men, glöm inte bort dom "tjusiga" funktionärerna och "snärtorna" till kiosktanter!

Söderberg sa...

Kul med kommentarer och då speciellt till mamma handboll som kommer med feedback. Vi har absolut inte glömt bort de tjusiga funktionärerna eller snärtorna till kiosktanter.

En av funktionärerna, Legenden, har vi redan intervjuat. Sedan finns det många fler, såklart. Kiosktanterna ska självklart upp här så småningom. De är några av de viktiga eldskälar som finns i föreningen.