måndag 8 november 2010

Måndagsträning - kan gå precis hur som helst!

Smyger in ett inlägg här som faktiskt INTE handlar om fiske. Hoppas på bra DRAG här på bloggen ändå...

Kom ner till träningen idag och var riktigt trött efter en klassisk måndag på jobbet. Dagen börjar med att min kollega får guida mig till den tredje personen jag ska hämta på morgonen för att jag är så jävla tom att jag inte kan komma på hur jag ska ta mig dit. Jag är inte piggare när jag fem i fem (PÅ EFTERMIDDAGEN FÖR ATT FÖRTYDLIGA FÖR ALLA RETARDERADE IFK:ARE SOM INTE FÖRSTÅR AV SAMMANHANGET NÄR PÅ DYGNET JAG SYFTAR ANNARS.) stegar in i sporthallen. Anländer samtidigt som Simon som inte ser mycket piggare ut han och vi byter någon vanlig artighetsfras. När jag hämtar min korg möter jag däremot en urpigg Axel som direkt ger världens komplimang och sprider energi. Det tackar jag för!

I omklädningsrummet pratar jag och Simon om hur olika måndagsträningarna kan gå. Ena gången suger man helt för att nästa dominera totalt. För mig gick den här måndagen bra, men det var vissa som hade det avgjort tyngre. Både Fogel och Jeppe fick smällar på snoken varav den senare fick snyta blod. Tycker ändå att det var bra fart på träningen där vi efter en bra uppvärmning (dock för lite stretch för oss målisar!!) körde på med kontringar och mycket spel. Ingen fotboll dock, men det har vi å andra sidan inte gjort oss förtjänta av.

Nå, vi får hoppas på en bra träningsvecka med tre bra pass till innan matchen mot Lidingö borta på lördag. Får se hur mycket jag kommer blogga nu närmsta tiden då de släpper COD 7 Black Ops imorgon... Men jag litar på att Rille fortsätter producera här på bloggen! Har själv snart en intervju med damlagets nya spelmotor Åsa Wilén på gång så håll utkik efter den. PEACE

Inga kommentarer: