torsdag 25 november 2010

Jag är tydligen klar som julvärd i SVT

Det var inte SVT som var först med att ge mig beskedet. Dagens första grattis-SMS var först ut med att meddela mig och det mottogs imorse på min skitmobil. Jag befann mig på tåget till Stockholm.

Björn Fredlund, vice ordförande i IFK-handboll: Grattis till hedersuppdraget!
Jag: Vilket? I Sthlm på möte. Vad har hänt?
Björn Fredlund, vice ordförande i IFK-handboll: Årets julvärd i SVT!
Jag: Hahaha. Slut du är. Tack då. :-)

Ett par timmar senare...

Jörgen "Falo" Elmsäter, damtränare och comeback i herrlaget: Först utses till Svearikes bästa blogg, som om det skulle vara gott nog. Nu skall du sitta som en sämre Arne Weise på julafton och sprida julmys. POPS...
Jag: Först Hedlund och nu du. Tack. Jag är inne i ett stim just nu. ;-)

För att knyta an till mitt tidigare inlägg, 22 november, fick jag en kommentar på det, från Björn på SN, som jag hade hoppats på. Synd bara att han inte kunde hålla med mig en gnutta, om att jag är lite vass som innebandymålvakt ändå. Fast det känns skönt att veta att han tycker att jag borde fortsätta med handbollen. Se efter själva. Björn och gänget! Ska vi försöka ta det där mötet snart? Onsdag kl 17?

Inga kommentarer: