fredag 26 november 2010

När Viktor blev av med stygnen

Gott folk! Bloggen kan nu glatt visa hur det gick till när Viktor blev av med stygnen efter blindtarmsoperationen. Viktor, ja han rörde inte en min.


Jag: Viktor, hur känns det nu när allt är klart?
Viktor: Det är en skön känsla att bli av med stygnen och att jag kan börja träna på måndag igen. Jag är grymt sugen!
Jag: Förstår det. Vilka stygn gjorde mest ont?
Viktor: De första kändes lite men det var bara för att trådarna, som man ska skära av, hade läkt ihop med såret så vi fick sprätta lite.
Jag: Fy tusan. Jag blev helt yr och knäsvag när jag såg bilderna.
Viktor: Klenis!
Jag: Jag vet, men det är otäckt sånt där. Vad var den där spetsiga saken?
Viktor: Jag vet inte vad den heter men den används för att skära av trådarna. Den är lika vass som en skalpell.


Jag: Shit. Tur att hon var stadig på handen men hon är ju ett proffs också, din mams!


Så här ser det ut nu. Bara ett litet ärr, sådär.

Tack Viktor! Allt för handbollens bästa. Det uppskattas av mig och Sveriges bästa handbollsblogg!

1 kommentar:

mamma handboll sa...

Var är magrutorna?