torsdag 4 november 2010

Två givande telefonsamtal idag

Först missade jag ett samtal från handbollsstyrelsens vice ordförande, som också är tillfälligt vikarierande målvakt i a-laget på träningarna i veckan tillika avdankad M9:a i a-laget - Björn Fredlund.

Jag ringde upp en kvart senare...

Jag: Tjenare Björn!
Björn: Tjenare Rille!
Jag: Vad gör du?
Björn: Ja, vad gör jag? Jag står och beställer mat på stationen.
Jag: Jaha, du ringde mig nyss.
Björn: Ja, jag ville ha en bild av dig som vi kan lägga på startsidan för att länka till bloggen.
Jag: Ja, den har jag mailat till Germerud. Jag skrev till han att du ville promota bloggen på startsidan.
Björn: Ok. Nu har inte jag tid med dig längre. Jag står ju och beställer mat här!
Jag: Ja, ok då. Hörs sen då!
Björn: Ja, hörs sen!
Jag: Jag mailar bilden till dig så fixar du det där...
Björn: *Klick*

Samtal nummer två kom från Asp, som var ute och vittjade nät och kastade några kast i höstvikarna med målvaktslegenden Mattis...

Jag: Hallå storfiskarn'!
Asp: Hallå där!
Jag: Hur går det?
Asp: Lättare, 2-0, så enkelt!
Jag: Jasså, Mattis har inte en chans?!
Asp: Nej, det är så lätt det här!
Jag: Ja, du säger det du. Förresten, har ni fått något i nätet? Var inte det 280 meter långt?
Asp: Jo, precis, 280 meter långt. Alltså, nej, vi har inte fått något. Lite rester och spår av fisk så säl-jävlarna måste ha varit där före oss och rensat.
Jag: Jävla sälar!
Asp: Mmm. Sen är det ett stort svart hål i nätet också. Jag skulle kunna köra igenom hålet med bilen!
Jag: Va? Tror du att det kan vara ett sjöodjur?
Asp: Ja, nåt sånt kanske...
Jag: Eller en säl?
Asp: Ja, kanske...
Jag: Jaja, det här blir man inte klok på. Förresten, ska vi gymma före eller efter handbollen?
Asp: Det blir ett styrkepass efter handbollspasset idag.
Jag: Ja, ok. Det är jag med på. Ses sen då!
Asp: Ses, ha det!
Jag: Ha det!

Inga kommentarer: