fredag 12 november 2010

Matchuppladdning!

Så var fredagsträningen avverkad och jag sitter nu hemma i soffan och försöker nå ut till er kära läsare! Jag är på gott humör och känner mig rätt så stark. Men det kunde gått riktigt illa idag... Kenta samlade oss och gick igenom dagens träningsupplägg och nämner det vi alla vill höra: FOTBOLLSUPPVÄRMNING!!!!

Genast börjar västar tas fram, juniorerna börjar räkna på om de kommer tillhöra de äldre eller yngre och vi som är klara gamlingar småtänjer lite i skottmusklerna. Men vafalls! Ingen fotboll! Någon glädjedödare har tagit fotbollen ifrån oss. Ett febrilt letande inleds och jag förbannar mig själv för att jag inte hade kameran till hands. Vår fotboll återfinns nämligen inte men det upptäcks fotbollar uppskjutna på lufttrummorna ett 10-tal meter upp. 10 gubbar börjar hiva bollar för att få ner dessa och efter ca. 10 minuter blir Marcus "Moe" Pettersson hjälte när han på tredje försöket får ner en boll. Vi torskade visserligen ett par handbollar till trumman, men det var ett bra byte! Matchen vanns i överlägsen stil av de äldre och ordningen var på något sätt återställd.

Träningen som sådan var helt okej med genomgång av kombinationer samt matchspel. Förhoppningsvis är vi tillräckligt förberedda imorgon för att ta oss an Lidingö. Vi har haft märkbart svårt för dem tidigare och därför ska man inte luras av deras 0:a i poängkolumnen. Det ryktas om en del frånvaro från deras sida, men det är kanske bara lurningar av Sonny. Vi får utgå ifrån att de har ett slagkraftigt lag som tänker göra allt för att besegra oss. Punkt på Asp mån tro? Mycket möjligt men det ska inte kunna överraska oss.

Således återstår bara matchuppladdningen och för mig består den av Suschi till kvällsmat, samt en rejäl omgång av Call of Dutty - Black ops! Tagga på nu boys!


1 kommentar:

Söderberg sa...

Riktigt bra kväll, Pelle! Bra skrivet dessutom, som alltid. Jag själv har ingen sushi på bordet men väl en halv kanna nybryggd Zoegas Mollbergs blandning. Till det tänkte jag sätta i mig en handfull med Tom & Jerry-kex. Ja, självklart har jag ju också införskaffat COD - Black Ops. Det får bli några matcher på det också.