söndag 28 november 2010

Tillbaka i nypan

Jo nu är jag tillbaka i stan igen efter en sväng i Stockholm. Förlusten i fredags svider såklart, men det känns mest tråkigt att vi inte kan ställa upp med fullt lag. Ingen diss mot Täby och Kalle Matssons gäng, men med ett par av våra ordinarie till så hade det sett rejält annorlunda ut. Pratade lite med Matsson efter matchen och han är väl också inne på att det är få lag i serien som kan klara sig utan tre ordinarie niometersspelare utan att kraftigt försvagas.

Men samtidigt är det viktigt för killar som Chrille, Martin och Fogel att få känna på hetluften i division ett. De har samtliga mycket boll i sig men behöver få rutin för att komma vidare. Vill ge lite extra (heja!) beröm till Chrille faktiskt som tar för sig. MEN DU BEHÖVER MER TIMMAR I GYMMET!! haha Men vem behöver inte det? Själv börjar jag farligt likna julgrisen och ska försöka träna lite hårdare nu närmaste tiden - trots att det är långt kvar till sommaren!

Har förresten lite inside information till alla er aspirerande sportjournalister. Att om ni vill träffa på Aftonbladets sportisar en festig lördagkväll, är det Garbos i Sundbyberg som gäller! Sprang på Laul, Niva, Flinck (tror jag iaf. hörde hans namn men såg honom inte) och några till när jag gick från stället vid 01 i lördags. Hade en impuls att slita tag i Johan Flinck och trycka vår utmärkelse i ansiktet på honom. Men istället fnissade jag bara lite och hoppade in i taxin istället.

Imorn är det måndag och INGEN fotboll. Buuuuu! Men men, sånt är livet. Vi måste vinna mer gubbar!

Inga kommentarer: