torsdag 18 november 2010

Tobbe är klar och så här ligger det till!

Tobbe är klar! Vilken räddare i nöden. Vilken frälsare han kommer att bli i denna situation vår tunna trupp befinner sig i just nu!

Vår Tobbe är klar! Ok, allesammans. Så här ser det ut:

Det blev klart igår, onsdag, att Tobias "Tobbe" Johansson blivit klar för ett lån under våra kommande tre matcher. Det prekära skade- och sjukdomsläget i laget gjorde detta lån möjligt genom en klausul i Tobbes kontrakt med Norrköpings HK. Tobbe kommer att vara med mot Ricoh, Täby och Skånela. Efter Skånela-matchen skrivs han tillbaka till NHK och spelar de två sista matcherna innan uppehållet med dem. Bägge matcherna är mot topplaget Ljungsbro så NHK får tillbaka sin stjärnspelare till dess. Tobbe missar bara bortamatchen mot Kumla. NHK kommer vinna med 20 bollar ändå och Tobbe slipper åka den tråkiga vägen. Han ska också försöka hinna vara med på så många träningar han bara kan med IFK under denna låneperiod.

Bloggen ringde genast upp detta spelgeni...

Hallå Peking och Tobbe. Hur känns det att spela med IFK igen?
Jo, det känns bra. Spännande att spela hemma igen.

Vilken position blir det?
Eftersom Asp är avstängd (V9), Brofjord nyopererad (M6) samt att Skuthälla (händerna) och Martin (fot) varit borta senaste dagarna kan jag hamna var som helst.

Ja, det är tur att du är så pass allround. Du är ju lika bra överallt din rackare. Jag blev skitglad över att få höra detta Tobbe. Ska bli så roligt att ha dig med igen, om än för bara tre matchen. Ska krama om dig imorgon på träningen! Sen kommer jag köra upp videokamerna i ansiktet på dig och ställa obehagliga frågor!
Ja, det är ju verkligen min favorit, med kameror sådär...



Ikväll, onsdag, har du spelat match mot Kumla, tabelljumbon i er division 3-serie. På fredag väntar seriens formstarkaste lag i division 1 norra, Ricoh. Detta lag som samarbetar med Djurgården i Allsvenskan, farmarlag på något sätt, sägs vara bättre än Djurgården. Hyffsad kontrast på dessa två matcher? Hur gick matchen förresten?
Ja, det kan man säga men det blir underbart att spela! Blev en lätt vinst, 37-19. Kumla var inte världsbäst och vi gick på halvfart hela matchen kändes det som. Jag själv gjorde väl en 6-7 mål men desto fler assists. Mina vana trogen skjuter jag för lite men det bjuder jag mer än gärna på i en sådan här match.

Hur är formen annars? Hur mycket målar du i matcherna?
Formen känns helt okej men de två matcherna har gått lite enklare än jag trott, både för mig själv och laget så svårt att säga exakt hur det ligger till. Vi spelade mot Irsta HF Ungdom i förra omgången och vann med 36-22. Där stod väl jag för en 7-8 mål.

Att spela i IFK igen och i Nyköpings Sporthall?
Att spela i IFK-tröjan igen ska bli skoj som tusan. Roligast ska nog bli att spela inför 500 ivriga åskådare och många av dom vänner och bekanta. Det är helt klart en speciell känsla. Man blir bortskämd, det märker man när man varit borta en stund. Det ska bli skoj att spela med alla gamla lagkompisar igen och så får vi hoppas på att samarbetet finns kvar nånstans i ryggmärgen. Ska också bli intressant och se om man håller division 1-klass fortfarande (eller elitserieklass, får ju vara med och spela mot Hammarby eller var det Täby?).

NHK, hur reagerade de?
NHK har väl reagerat med blandade känslor. Alla tycker att det är kul och har önskat mig lycka till men självklart finns det en del mindre nöjda men den diskussionen lämnar vi till ett annat tillfälle.

Välkommen tillbaka Tobbe och lycka till ikväll mot Kumla! Vi ses på träningen imorgon!
Tack detsamma!

3 kommentarer:

Josse sa...

JAAA! Jag visste det ;)

Hagman sa...

Härligt att få Tobbe tillbaka, än för en kort period!

Skuta sa...

Kul Tobbe. Tillbaka där du hör hemma!!