onsdag 3 november 2010

Även en skön FB-chat med V9:an Fogel

Jag: Tjenare Fogel. Du, som vi kan se på bilderna från träningen förra veckan, så hade du långbrallor på dig. Simon brukar kunna ha det ibland. Har han påverkat dig där?
Fogel: Haha, Simon har alltid varit en stor förebild. Men just detta var för att jag hade glömt skjortsen hemma, som jag av någon anledning tagit hem. Så jag letade upp några i boden.
Jag: Inte i staden Boden va?
Fogel: Haha....fan. Nej, förstås inte.
Jag: Nä, tänkte väl det! Hur känns det annars, nöjd med handbollen?
Fogel: Jag tycker just nu att handbollen är väldigt kul, det går bra och det är väldigt roligt att gå ner på träningarna för att träffa alla lagkamrater!
Jag: Det glädjer mig att höra. Jag tycker att du gör framsteg hela tiden. Riktigt kul att se!
Fogel: Tack. :-)
Jag: Ok. Ditt rejäla hår som du lagt till med då. En ordentlig kalufs, skulle man kunna säga. Något chicksen gillar i plugget?
Fogel: Jo, jag är riktigt nöjd med hur den har formats. Chicksen har ju alltid varit som magneter på mig i plugget så från början var det väl kanske nåt för att få lite andrum, men det har helt ärligt givit motsatt effekt så att t.o.m. männen lägger märke till hur jag har mitt hår.
Jag: Hahaha...skön du är! Så mitt nya korta barr, är ute kan man säga?
Fogel: Roligt att du tar upp, för i måndags när jag inte deltog på träningen så satt jag, Chrille och Gee (den riktiga) och pratade om att 80-tals frillan var inne igen med tanke på Chrilles fåfänga look och du nämndes också i den konversationen så du ska ha en eloge för din moderna look.
Jag: Nu rodnar jag nästan. Skönt att höra att jag ligger i fas. Trots min ålder. Vem skulle vara den oriktiga Gee i så fall om du nu satt med den riktiga?
Fogel: Jögge!
Jag: Förklara!
Fogel: Det var någon historia. Kan den inte så bra faktiskt. Jörgen misstogs i alla fall för att vara Gee någon gång!
Jag: Haha. Nu blir jag nyfiken. Vi måste ta reda på detta Fogel, ok?
Fogel: Ja, vi får ta reda på hela historien imorgon!
Jag: Det får vi verkligen göra. Ha en trevlig kväll nu så ses vi imorgon!
Fogel: Tack detsamma!
Jag: Du Fogel, du missar inte skolan imorgon va?
Fogel: Vi har ju lov! Den går jag inte på!
Jag: Bra. Då verkar allt vara ok med dig. Ville bara dubbelkolla. Sov gott sen!
Fogel: Haha. Detsamma.
Jag: Snällt av dig. Tack!



Fogel med mysbrallor och tjejmagnetsfrillan. Inte konstigt att chicksen är som tokiga där på Tessinskolan.

Inga kommentarer: