fredag 5 november 2010

Lägeskoll med Lukas Karlssons axel

Lukas missade EM-kvalmatcherna här förra veckan mot Montenegro och Israel. Återigen en krånglande axel som satte stopp för landslagsspel. Jag har pratat med Lukas idag.

Jag: Hur mår axeln? Kan vi få en rapport så vi kan lugna ner handbolls-Sverige?
Lukas: Nja, vet inte om det är lugnande. Jag ska göra en MR-scanning nästa vecka. Får inte ordning på axeln så vi befarar att det kan vara något som är skadat i leden men jag vet inte alls just nu.
Jag: Men då. Det låter ju inget bra.
Lukas: Nej, men jag hoppas på det bästa men inget spel för mig i helgen. Ska bara sitta med på bänken.
Jag: Självklart. Det hoppas vi med. Vi vill ju se dig i VM om inte annat.
Lukas: Ja, det vore jäkligt trist att missa VM p.g.a. en skada igen.
Jag: Ja, det vore ju kasst. Har du haft den här känslan i axeln tidigare eller är det någon helt ny typ av känsla och skada?
Lukas: Nja, den känns instabil men den har inte varit ur led eller så.
Jag: Ok. Här ordineras alltid en dubbel dos med Voltaren. Är det något som det körs med i en proffsklubb också?
Lukas: Ja, det spelade jag på de sista fem matcherna. Blandat med lite andra piller men det hjälper ju bara för stunden. Kanske inte så smart att jag spelade då.
Jag: Nej, det hade nog varit bäst att vila. Hoppas de hittar någon bra lösning nu!
Lukas: Mmm. Har ni match i helgen?
Jag: Ledigt i helgen. Spelar mot Sonny Östermarks Lidingö, borta, nästa söndag. Blir säkerligen en tuff drabbning. Förresten, vi hade behövt dig mot IVH och Mr. Boqvist. Han var bra.
Lukas: Ok. Är de bra i år? Jag hörde att han var bra. Tycker att han var en av de bästa i danska ligan förra året.
Jag: Hm. De har väl tappat deras två främsta till DIF men fått in Sonny på kanten. Vi torskade ju borta mot dem i serieepilogen i våras med typ 10 så om vi inte går för 110% lär vi torska. Fast vi ska ju upp i den nivån, lovar :-) Ja, Boqvist gjorde väl åtta på lika många skott. Passade busenkelt, 100%, till sina lagkamrater som stod rena överallt. Han är ju rätt stor också, haha. Sen är han missnöjd med allt som händer i sitt lag såg det ut som. Han gav intrycket av att vara perfektionist och vill väl bara spelarnas bästa i deras utveckling. :-)
Lukas: Gott å höra! Lycka till!
Jag: Ja, tack du. Lycka till själv och krya på axeln nu så du hinner få några danska ligamatcher i benen innan VM drar igång.
Lukas: Tack!
Jag: Lukas, efter intervjun med dig, på bloggen, slog vi rekord i antal besökare. Det var kul.
Lukas: Kul! Det är en skoj blogg att läsa!
Jag: Det var roligt att höra. Vi gör vårat bästa! Trevlig helg nu!
Lukas: Trevlig helg du också!

Inga kommentarer: