torsdag 4 november 2010

Smeknamn - V6:an Marcus Pettersson

I IFK har man smeknamn. Har man inte det är något fel. Alla har smeknamn. Så är det bara. Säkert som i alla andra föreningar också. Det brukar kunna finnas en gedigen historia att berätta om dem också. Jag tänkte ta dem, en efter en, för att reda ut alla smeknamn i laget.

Först ut, blev av en slump Marcus Pettersson.

Jag: Du har ovanligt få smeknamn, för att spela i IFK. Vilka är det?
Marcus: Ja, det är väl Mackan och Moe.
Jag: Ja, Mackan är ju en klassiker av Marcus. Moe, då?
Marcus: Haha, gillar inte Simpsons, så.
Jag: Så Moe är ingen förebild alltså?
Marcus: Haha, nej, kollar aldrig på det men fick ett fint Moe-ölglas av Asp & Robban i studentpresent! Men det har bara använts en gång tror jag.
Jag: Haha, ok. Kan jag lägga ut en bild på dig och Moe då?
Marcus: Haha, ja, gör det du. Det är inte ens likt!

3 kommentarer:

Gladast sa...

Hur likt som helst!

Lennart sa...

Haha fy fan vad likt! :)

Göransson #6 sa...

Hahaha den är ju så himla bra, kul o se!!:D