tisdag 30 november 2010

Möte på SN samt bloggens värde

Imorgon är det dags. Klockan 17 smäller det. Då äntrar Treijner & Söderberg SN:s headquarters. Vi kommer att träffa på den ytterst starka sportjournalisttrion LAK (Larsson-Andersson-Karlsson), där L:et är självaste chefen på sportavdelningen. Vi ska diskutera bloggens framtid. Förhandla om stora summor. Dricka starkt kaffe. Högt i tak. Se om väggarna är beklädda med idolbilder på Tornler. K-G Z får gärna vara med och visa mig lite fototrix. Jag funderar på om jag ska ta med mig min privata mediarådgivare dit. Även en sådan som Asp skulle kunna komma till användning. Min mediarådgivare kan stå för det finstilta i förhandlingen. Asp kan vara den som avgör till vår fördel genom att hata fram ett helt fantastiskt fördelaktigt avtal.

Eller så tar vi det lite chill och helt förutsättningslöst. Bara snackar hejvilt med de sköna sportjournalisterna, om bloggar och sport. Det som vi alla gillar mest. Tror mer på det.

Riktlinjerna och planeringen är nu i full gång för Treijner & Söderbergs adventspecial för både andra, tredje och fjärde advent. Kommer att bli succé, detta! Tro mig!

Jag fick för mig att kolla upp värdet på 15 av Sveriges bästa handbollsbloggar, enligt AOH:s lista, samt några till. Siffran inom parantes visar på vilken plats respektive blogg kom på i tävlingen "Sveriges bästa handbollsblogg". Jag har inte lyckats finna hur bloggvarde.se räknar ut värdet på bloggarna. Att ha en bra bas (rikstäckande tidning) verkar vara en bra start. Treijner, är det säljläge? Eller ska jag ta det med min privata mediarådgivare? Sälj skiten, skulle han nog säga. Näää, inte skulle han säga så. Han har faktiskt en stor tro om oss och vår blogg.

615 320 kr - Expressens handbollsblogg av Åsa Josefsson (9)
380 103 kr - Ystads Allehanda av Peter Lindgren (2)
187 138 kr - Axnérs blogg (13)
126 836 kr - Flincks handbollsblogg av Sportbladets Johan Flinck (4)
73 743 kr - Handbollsbloggen av Tollbrings (10)
70 978 kr - Radiosportens handbollsblogg (7)
28 300 kr - Proffshandboll av Annika Wiel Fredén (12)
21 604 kr - Mellansvenskhandboll (Ej på AOH:s lista)
9 220 kr - Sturmerfoul (15)
8 706 kr - Treijner & Söderberg (1)
3 965 kr - Allt om handbolls blogg
3 755 kr - Sportbloggen på SN (Ej på AOH:s lista)
3 422 kr - Hammarbybajen av Robin Hallberg och Josef Pujol (11)
3 233 kr - Brejdings Tyresöblogg (Ej på AOH:s lista)
3 140 kr - Helahallen (Ej på AOH:s lista)
3 034 kr - Coach CK (8)
2 658 kr - Johanna Ahlms blogg (6)
2 593 kr - Alfabeto av Malin Jonson (5)
750 kr - Sofias handbollsblogg (14)
618 kr - Lidingö Handboll av Sonny Östermark (3)

Sonny, vad hände?

Inga kommentarer: