måndag 29 november 2010

Skadorna fortsätter - min tur denna gång!

Det verkar aldrig ta slut. Skadorna i vårt lag. Ikväll var det min tur. Kolla!



...äh. Skojade bara. Sådär såg min fot ut efter Tellus Cup här i augusti. Dumt att skoja om sånt. Peppar, peppar, ta i trä.

Skadeläget annars:

Germerud: Tränade idag och såg förvånansvärt het ut med tanke på veckoslutets magsjuka och sju pannor lättare.

Skuthälla: Har kastat gipset men ska hålla sig lugn några veckor till. Kära publik, håll er till tåls. Simon kommer fortsätta springa 8:or kring motståndarna, men först i början av år 2011.

Melcher: Inga återfall efter bettet. Visar sig om han börjar utveckla varulvs- eller vampyrtendenser. Melcher, tog de några prover på det? Med högerarmen hoppas vi såklart på det bästa. Den har varit still länge nog nu. Sedan juni om jag inte minns fel.

Tornler, eller Torniér som man säger i dammiga och svinkalla Tibblehallen: Hade väl lite problem med ryggen förra veckan men såg ut som vanligt idag. Precis slut alltså, hahaha. Nej, men Tornler sprang omkring och gjorde mål med finfin procent. Precis som det ska vara alltså.

Victor Brofjord: Äntligen! Han har återhämtat sig rekordsnabbt efter blindtarmsoperationen och var ikväll tillbaka på planen. Grymt kul!

Rille Söderberg: Att jag fortfarande känner mig hel, är ett mysterium.

Annat kul. Ja, jag och bloggkollega Treijner dök upp samtidigt till träningen idag. Något sena. När vi äntrade planen trodde såklart de flesta att vi haft fokus på bloggen istället för att vara i tid till träningen. Det stämmer ej. Vi kom dit tillsammans av en slump.

Vi kan annars konstatera att Stugan och Lennartsson varit hos frisören nyligen. Riktigt stiliga i barret. Klockrent att de, för en kort stund, satt bredvid varandra på läktaren också. Jag hade tyvärr ingen kamera med ikväll.

Jag gjorde en god gärning ikväll. Den vänsterhänte liraren Olle Ivarsson Hamberg i P96 ville ha ett IFK-svettband. Jag gav honom ett. Begagnat såklart. Olle blev glad, tror jag. Han är snäll, Olle. Vi har lite planer ihop. Jag, Olle samt några till. Kommer bli bra!

Börjar bli lite tjatigt men jag måste ju bara nämna det. Asp hade en sådan här kväll där han hatade in bollarna igen. Treijner fick verkligen känna hur det kändes:

- Det spelar liksom ingen roll. Jag är ju där men bolluslingen går in ändå. Han hatar ju in bollarna ikväll, igen. Fattar inte hur han gör!

Jag: Nej, jag fattar inte heller.

Inga kommentarer: