söndag 21 november 2010

Min privata mediarådgivare

Eftersom bloggen tagit sådan fart bestämde jag mig för att ta kontakt med någon som kan området bra. Mycket bra till och med. Jag har numera en privat mediarådgivare och vi hade ett snack om det här kommande, eventuella, mötet med SN-sporten häromdagen:

Jag: Jag och Treijner ska eventuellt på möte med SN-sporten. Snacka lite framtid om bloggen och kanske flytta den till SN. Vad säger du, min bäste mediarådgivare?

Mediarådgivaren: Klart ni ska ta chansen!

Jag: Tycker du det? Tycker du verkligen det?

Mediarådgivaren: Ja, det tycker jag

Jag: Vi skulle i så fall få tillgång till hela deras bildarkiv, häftigt va?
Mediarådgivaren: Mmm, mycket.

Jag: Jag skulle bara pumpa ut bilder med min stora idol K-G Z.
Mediarådgivaren: Ja, det kan du ju göra om du vill...

Jag: Sen skulle jag lägga ut en massa läckra bilder på Germerud från 1995 när han var 17 år och junior i a-laget. Skulle det vara kul?
Mediarådgivaren: Hahaha. Ja, det skulle vara kul.

Jag: Fast han kanske skulle bli förbannad på mig då?!...hehe
Mediarådgivaren: Kanske det men det vore kul...haha

Jag: Eller se om det finns någon bild på målvaktslegenden Mattis?
Mediarådgivaren: Jaja, gör vad du vill med bildarkivet. Vad får ni mer då, om ni flyttar bloggen?

Jag: Jag hoppas att vi blir två i gänget på sportavdelningen. Glida omkring på SN:s headquarter och morsa på folk. Dricka gratis-kaffe och snacka sport med sportjournalisterna. Få tips av K-G Z i foto vore inte fel heller. Skulle kunna visa honom min nya blixt och se vad han tycker.

Mediarådgivaren: Jojo, jag vet att du gillar sånt men nåt annat?

Jag: De skulle kunna nämna bloggen och puffa lite för den i tidningen då och då. Vi lär ju nå ut till ännu fler läsare med SN i ryggen.

Mediarådgivaren: Säkert. Bra grej där. Money? Cash? Pengar?

Jag: Tyvärr inte...

Mediarådgivaren: Jag skulle ALDRIG göra det gratis.

Jag: Inte?

Mediarådgivaren: De tjänar ju pengar på att folk tittar på eran blogg. Dessutom skulle er blogg vara den bästa där!

Jag: Wow. Du tycker det? Tur att jag har dig som mediarådgivare som kan sån här skit! Du kan så mycket du!

Mediarådgivaren: Jag vet och det är tur för dig det. Var inte så hetsig. Tycker du behöver coola ner dig. Glöm inte att ni är Sveriges bästa handbollsblogg. Det säljer!

Jag: Jaaa, vi är ju faktiskt bäst i Sverige på att blogga om handboll!

Mediarådgivaren: Ni är ju det!

Jag: Javisst.

Mediarådgivaren: Sälj er inte till jävulen gratis!

Jag: Oj. Hårda ord. Eller dyrt till gud? Ojojoj. Nu blev det allvar här märker jag. Förvirrad nu...

Mediarådgivaren: Då har ni det bättre nu!

Jag: Nu mår jag rent ut sagt dåligt. Blev för mycket att tänka på helt plötsligt. Fast jag ser fram emot detta förutsättningslösa möte. Dricka lite kaffe, känna på en härlig atmosfär av deadlines hit och dit. Ställa in en lååång slutare på K-G Z:s kamera eller varför inte gömma Björn Anderssons penna och block?

Mediarådgivaren: Sjuk du är! Sök hjälp! Håll dig i skinnet om de släpper in dig där!

Jag: Ok. Blir så ivrig bara. Gillar ju sport, journalister och deras yrke. Foto är grymt kul också. Förresten. Fick SMS av Tobbe Johansson förut. Han sa att jag var som ett sönderrivet papper - helt slut. Vet inte vad han syftade på. Nån aning?

Mediarådgivaren: Ja, jag kan tänka mig vad han syftade på. Du, nu har inte jag tid med dig längre. Lycka till då!

Jag: Tackar!

1 kommentar:

lennartsson sa...

helt slut tagen ur bruk!