söndag 28 november 2010

Så ska jag fira första advent

Vår bäste vice ordförande i handbollsstyrelsen, Björn Fredlund, har bjudit in allt och alla till hans julmysiga våning. Jag var tvungen att ringa upp herr Fredlund idag på förmiddagen för att stämma av läget:

Jag: Goddagens Fredlund! Vilket trevligt initiativ att bjuda in alla till lite glöggmys! Är det bara att komma över sen?
Fredlund: Absolut. Jag står just nu och bakar pepparkakor med grabbarna.
Jag: Härligt. Då ses vi sen då!
Fredlund: Vad trevligt. Ni är välkomna!

Det snöar som aldrig förr här i Nypan idag. Blir rätt bra adventstämning. Ni har väl inte missat vår adventspecial? Kolla inlägget precis innan detta! Har ni redan sett filmen? Kolla på den igen!

Ikväll lirar damerna i Sporthallen kl 18.30 mot Vadstena HF. Missa inte den drabbningen!

2 kommentarer:

mamma handboll sa...

Tyvärr, så har dammatchen blivit inställd. Vadstenas damer är "insnöade"

Söderberg sa...

Se där. Det var ju himla tråkigt. Då får vi vara hos Björn all night long istället. ;-)