torsdag 7 april 2011

Undrar om AIK har koll på upplägget

Tänkte att jag skulle kolla lite matchreferat från matchen AIK mot Tyrold. Men där gick jag på en mina. Fast jag hade väl kanske inte heller räknat med något annat då Tyrold inte direkt jobbar stenhårt med sin webbsida. AIK:s webmaster sliter väl inte heller ihjäl sig.

Jag är ju bara nyfiken och det finns säkert fler än jag som gärna läst lite om matchen. Ett allmänintresse alltså. Resultatmässigt var ju matchen jämn, 29-32 till Tyrold. Det var säkert en spännande match.

Efter att ha läst följande på AIK:s sida undrar jag om de verkligen har koll på skillnaden mellan Semi off och Direkt off.

Förlust i första matchen
HANDBOLL. AIK:s handbollsherrar förlorade hemma mot HK Tyrold med 29-32. Chansen att gå till division ett ligger i att vända underläget till sammanlagd seger i returen i Tyresö lördag 9/4. [110403]

Det första som dök upp i mitt huvud var att de inte har koll på att Direkt off avgörs i bäst av tre matcher till skillnad mot Semi off som kördes i ett dubbelmöte med Champions League-regler. Oavsett måste AIK vinna så lite rätt har de ju men det räcker ju med att vinna med ett på söndag för att få till en tredje och avgörande.

***

Tråkigt att Handbollsmagasinet gick i graven. Vi på Treijner & Söderberg gjorde allt vi kunde för att hålla sidan vid liv genom att ha en bildlänk på startsidan. Vi önskar dig (Johan Petersson) lycka till med vad du nu tar dig för i handbollsväg, för något mer spel lär det väl inte bli?

- Jag har inte den motivation som krävs för att fortsätta spela. Så efter kvalet lägger jag av, meddelar Johan till Jnytt.se.

Fast vi har väl hört den där förut, eller?

***

Protesten gick ju som kanske bekant igenom. Division 1 södra-gänget Kungälvs HK:s protest bäddar för omspel ikväll kl 19:15 i ÖHK-Hallen. På Önnereds webbsida kan jag skönja en liten syrlig mening i nyheten om omspelet. Att få Kungälv att nästan underskatta sina motståndare eller vad sägs om:

"Kom nu ner och heja fram våra juniorer mot Kungälvs div 1 lag."

Typ, okej då. Ni får väl en chans till att försöka spöa våra juniorer då. Gör ni det, så kom ihåg att det är våra juniorer. Glöm inte att vi vann första matchen. Ni spelar ju i division 1 och ni borde väl vinna över våra juniorer? Eller?

Gillar verkligen att SHF fattade ett sådant här beslut. Fusket i sekretariaten måste få ett slut. Vad jag har hört är seket i Lillekärrshallen bra på luftmål också. Är det något som är signifikativt för Sveriges baksida, västkusten alltså?

En Johnny kommenterade i ett tidigare inlägg på bloggen att det är problematiskt med sekretariaten uppe i Norrlandshandbollen. Exempel på det? Någon särskild förening? Vilken match? Vad hände?

***

IFK Nyköpings ungdomshandboll hade avslutning här i tisdagskväll. 14 lag var samlade där allesammans fick en medalj. Fyra stycken av de runt 300 aktiva mottog priser för särskilda prestationer under den gångna säsongen.

Årets IFK:are: Josefin Norelius

Årets ungdomsdomare: Alexander Solkela

Årets flicklagsspelare: Johanna Östergren (spelat mycket med a-laget)

Årets pojklagsspelare: Johan Lindelöf

Ett särskilt grattis till er fyra alltså. Fortsätt så!

***

Mötte Tobbe "Tobbe är du klar?" Johansson här imorse.

- Undrar om han är på väg till Sporthallen för att tjuvträna lite, tänkte jag högt för mig själv när jag så smått kom ikapp honom med cykeln. Men han stannade vid busshållplatsen 20 meter längre fram där bussen skulle ta honom till tågstationen. Väl där ett tåg som skulle ta honom till Peking. En ny kurs med mycket föreläsningar väntar för Tobbe.

Blev ingen kram idag heller. Då får det bli två nästa gång vi ses istället.

***

Veckans tredje handbollsträning sker ikväll. Ska bli görskoj, som man säkert hade sagt i Värmland. Riktigt roliga träningar här den senaste tiden och handboll har aldrig varit roligare. Tagga!

3 kommentarer:

Johnny sa...

Jag tror inte AIK´s officiella hemsida lägger ner så mycket tid på handbollen.

De har faktiskt en egen sida. Det läggs iofs inte så överdrivet mycket tid på den heller...

http://www.laget.se/aikhandboll/14823-start.html

Jonathan sa...

En annan incident...

Anderstorps SK mötte Hallby i Jönköping. Hallby lämnar in timeoutkortet, sekretariatet stannar tiden i 5 sekunder innan de sätter igång klockan igen men blåser aldrig av. Spelet får fortgå och Skillhammar gör mål i halvlekens sista sekund. Hade de inte stannat tiden så hade han gjort mål 5 sekunder efter halvlekens slut.

Hallby vann matchen med uddamålet. Sekretariatet förnekade självklart allt men jag har det hela på film.

En spännande match i övrigt.

Söderberg sa...

Tack för länktipset Johnny men som du sa, den var inget vidare uppdaterad den heller.

Jonathan, det där lät ju väldigt uppgjort, haha. Skönt att du fångade på film också. Lägg ut på Tuben så länkar jag upp Hallby-sekets skandal här. :-)