tisdag 12 april 2011

Moe - Matchens lirare

Vi som varit med och svettats på handbollsträningarna här de senaste åren har länge vetat om att Marcus "Moe" Pettersson har en känslig handled. Detta fick Sollentuna och Mattelin känna på här i söndags.

Moe blev matchens lirare för IFK. En ovan roll men samtidigt har han heller inte haft så mycket speltid under säsongen. Nu blev det en fullträff och han blev hundraprocentig i sina avslut efter fem av fem. Finess blandat med kraft. Flipp som ribbkryss dit. Mestadels i full fart på kontringar. Bland annat en klockren, eller inte, passning från undertecknad som ombesörjdes på bästa sätt.

Bloggen har tagit pulsen på Moe.

Jag: Hur är läget med matchhjälten och Mr. 100% så här ett par dagar efter kvalsuccén?
Moe: Haha, jo, det är bara fint. Hur är det själv?
Jag: Lungan. Har du någon handbollsabstinens än?
Moe: Haha, nja. Det känns rätt skönt att få vila lite. Själv?
Jag: Jo, men det känns helt okej att få vila lite. Kommer du på lördag på samkvämshelgen?
Moe: Ja, det gör jag. Kommer lite senare bara. Kring 14.
Jag: Lysande. Då kör vi! Förresten, hur gick det med Quinones vintips då?
Moe: Det där vintipset var lyckat.
Jag: Hur menar du med lyckat?
Moe: Jo, hon ville ses igen.
Jag: Det är ju strålande. Hoppas han läser detta. Då blir han säkert glad. Körde du falukorv till vinet som Quinones tipsade om?
Moe: Haha, nej. Det var faktiskt ryggbiff. Sen pommes, sallad och Lohmanders Bearnaise.
Jag: Inte illa. Då hade du säkert fått Fredriksson från Silwing/Troja på middag också. Han älskar ju Lohmanders.
Moe: Just det, haha. Jögge också. Haha.
Jag: Haha, precis. Du, jag gillar också Lohmanders. Jag kommer över nästa gång.
Moe: Ja, gör det och så kör vi lite mer av Quinones vintips. Grymt vin.
Jag: Gött. Du, vi ses till helgen. Sov gott nu!
Moe: Jadå. Sov gott!


Stekhete Moe trixar här bort Tobbe "Tobbe är du klar?" Johansson i Norrköpings HK i en match i Nyköpings Sporthall mot HK Extra (Heja) här i vintras.

1 kommentar:

Anonym sa...

Moe är fan KUNG!