torsdag 14 april 2011

Try out-spelare på gång

Träffade på vice ordförande Fredlund här på stan idag när jag drog hem från jobbet. Vi hann ventilera vår längtan till helgen och det stundande samkvämsdygnet som påbörjas nu på lördag kring lunch.

Han undrade också ifall bloggen börja få nyhetstorka.

- Nja, det tror jag väl inte. Vad tänkte du på? Menade jag lite kaxigt.

- Nej då. Ingen orsak alls. Men snart blir det klart med vilka som kommer på try out i början på maj.

- Spännande. Ge mig namn och sånt sen så har jag några nya scoop. Handbollssverige måste vara sugna på att få höra vad som kommer till Nypan för en try out.

- Säkert Rille, säkert. Måste dra nu. Ses på lördag! Så avslutade Fredlund innan han for iväg på sin vassa MB-cykel.

***

Jag är nu inne på omgång 18 av 22 i sammanställningen av skytteligan. Än har jag inte kommit fram till Vestis matchprotokoll som han hittade. Hoppas det går att tyda. Men var är resten? Det saknas fyra samtidigt som sekretariaten och domarna har räknat och godkänt fel resultat i några andra (se tidigare inlägg).

Kul om vi hade haft en målskillnadshistoria kring ned- och uppflyttning samt kvalstrecken. Hade varit fint om något av de felaktiga resultaten låg bakom en sådan sak.

Viktigt med rätt resultat. Eller hur? Ja, jag vet. Det viktigaste av allt. Addera mera. Ska inte behöva vara så svårt när man är några stycken i sekretariatet kan jag tycka.

***

Cocks – HC West 19–21 (12–10)

HC West mästare med 3–0 i matcher.

Fyra raka guld till Cocks slutade just vid fyra raka guld. Tråkigt för Matti att inte få ta guld. Fast han har ju framtiden för sig. Stort att han fick spela i finalen. Bloggen har förgäves sökt Matti för en kommentar.

Hittade en skön rubrik i ett finländskt media: Nu blir det HC Fest

Inga kommentarer: