torsdag 7 april 2011

Boken du inte kan leva utan

Vi rivstartar tycker jag. Ingen idé att svamla och hålla på med en lång och tråkig ingress som denna precis håller på att bli. Svarta Boken, det var längesedan nu så därför kör vi igång.

Hampus Asp
- IFK förlorade med 10-0. De måste ha lämnat ow. Overwalk?



Jakob Sundberg
- Du är helt blå, du ser ju ut som en zebra. Nej, jag menar ju giraff. Avd. nymålat.



Simon Skuthälla
- Kör vi helplan? Inför halvkontringsövning när extraväggen är nertagen i mitten.

- 80-talisterna är ju bara de som är 80 år gamla.

- Resan är gratis! Några frågor?
- Vad kostar det? Avd. uppmärksam.

- Man får böter om man inte har bälte på sig.
- Ja, men det är lugnt. Jag har ju bälte på mig. Simon pekar på sitt byxskärp medan de andra diskuterar trafiksäkerhet.

- Man måste vinna med minst två.
- Vad händer om man vinner med tre då? Avd. orolig.

- Ska man göra uppvärmningen först? Dagen innan sitt prov i idrottsmedicin.

- Hon hade tandställning i båda munnarna.



Daniel Tornler
- Hampus har bättre temperament än Hampus. Avd. Hampus är snabbare än sin egen skugga.



Johan Lennartsson
- Det är värt sin guld i vikt.

- Kom in, dörren ligger på bordet.



Andréas Asp
- Då hade cirkeln blivit längre.



Jesper Göransson
- Jag har ont i nackhuvudet.

- Armarna uppe som man säger i Amerika. Jeppe har visst träffat många svenskar i Amerika.

- Jesper, kan du ens stava till komplimang?
- Jaaa! K-A-N-... Jeppe, näste medlem i Svenska Akademien.



Mikael "Gee" Gustavsson
- Ni ska toucha golvet utan att ta i backen. Avd. jojo, men hur?

- Det var så snackigt där nere, så jag fick kasta ut hela bordet. Eleverna fick alltså stanna men bordet gick i småbitar?



Milad "X:et" Farshid
- Where is the ball?! Where is the ball?! Milad har missuppfattat texten i Judas Priests “Breaking the law”.



Marcus Haking
- Vad säger man om kvinnor i Norge?
- Norrländskor! Haking har koll.

Inga kommentarer: