söndag 3 april 2011

Intressant handbollsdag

SN har skrivit några rader vilket jag förmodar blir lite mer utförligt i morgondagens papperstidning.

***

SN hade aldrig någon laguttagning för vår match i lördagstidningen. Inte ens något om matchen. Istället skrevs det en blänkare om Asp i fredagstidningen med rubriken "Asp mot start i kvalmatch". Fast det var ju inte sant om vi ska vara uppriktiga.

- Nej, inte på något sätt. Vet inte var de fick det ifrån, svarade Asp lite undrande till bloggen.

- Jag är för en start i kvalmatchen. Klart jag är för att få spela. Jag kan ju inte vara mot en start i kvalmatchen. Alla vill ju spela, analyserade Asp.

Lördagstidningen upptogs istället av en minut-för-minut-sammanställning från Bissarnas b-lagsmatch med deras nyförvärv. Intressant. Verkligen. Jo, det smakade minsann ska ni veta tillsammans med det välbryggda Zoegas som för den här gången fick representeras av sorten Forza och inte av mina vanliga favoriter i Skånerost och Mollbergs blandning.

***

Brejding var på plats i Grytan. Det är stort eftersom han valde mellan det och SM-slutspelet. Kul att vår match ansågs som mer intressant just för dagen.

Även Jepsson var på plats. Med sig hade han en privatchaufför som sällskap. Ingen dålig resa för övrigt. 19,72 mil enkel resa från Lindesberg till Sollentuna. Kul att du var där och stöttade!

***

Idag blir det intressant att se hur det kommer att gå mellan AIK och HK Tyrold. Jag tror att Holmberg, Söderström och Karlsson kommer att mala sönder Solnagänget. Kl 14:00 börjar matchen i Råsta park. Låter kallt tycker jag att spela utomhus. Klä på er ordentligt alltså!

***

Idag drar östgötarna från Mantorp söderut. Lagkapten Ström tar med sig laget hela vägen ner till Lund för möte med HK Farmen, farmarlaget till Lugi där förmodligen en av tränarna, Tomas Axnér, finns med på planen. Matchen spelas i det fina handbollskomplexet Färs och Frosta Sparbank Arena. Färs och Frosta. Frosta och Färs, hade det varit ett bättre namn? Ja, kanske det.

***

Högintressanta matcher i Direkt off-kvalet idag till Allsvenskan. Bäst av tre matcher även där och första matcherna spelas enligt följande:

IVH Västerås HK - Alstermo IF, Bombardier Arena kl 16:00.

IK Cyrus - Djurgårdens IF HF, Jönköpings Idrottshus kl 14:00.

***

Tror att jag drar till Sporthallen ikväll och kollar på IFK:s P 95 mot Norrköpings dito. Det blir tufft motstånd. Norrköping är tydligen topp-5 i Sverige med det gänget. En av IFK:s mest framträdande spelare, Johan Lindelöf, ger sin syn på drabbningen.

- Matchen kan gå lite hur som helst. Om vi presterar på topp så lär det bli jämnt.

Fast ska vi enbart kolla på hur det gick i förra mötet, lagen emellan, så är det lätt att tro på en bortaseger. Den matchen slutade nämligen 30-9 till Norrköping.

- Men vi hade nästan hela laget borta då, förklarar Johan för bloggen.

***

Gör som jag. Kom till Sporthallen ikväll och stötta grabbarna i deras sista match för säsongen. 18:15 är det avkast.

Om jag lider av en svår handbollsabstinens? Japp, så är det. Har dessutom ångest över att säsongen snart är över. Det är ju nu det är som roligast med handboll. Eller vad tycker ni?

Inga kommentarer: