söndag 3 april 2011

Lite Gee-bilder från lördagen

Här kommer några av Gees bilder från gårdagen.


Samling i Sporthallens foajé innan avresan till Sollentuna.


Mäktigt. Två stycken storbussar. Alltså inga små storbussar utan vanliga stora storbussar. Den röda till laget och den vita till våra supporters.


Jag var nästan först ombord. Här kan vi annars se att vi alltid reser enhetligt och snyggt i IFK. Jag med min LF-väska, Emil med sin svarta IFK-väska och Pelle med sin Lidköping HK-väska. Själv har jag tjatat efter en IFK-väska hela säsongen. Finns inga, har jag fått till svars. När Jepsson kom in i laget för ett par månader sedan fick han en första träningen. Skillnad på folk och folk, säger man till mig från styrelsen.


Här laddar vi med ringen där Asp stod för det sedvanliga inspirationspratet.


De har humor i Sollentuna. Eller så har de bara en ruskigt förbannad vaktmästare som resultat av övertrampet av denna regel.


- Bra biceps
, sade jag till Jeppe innan matchen.


Bildbeviset på att Brejding var där.


En av få straffar som sattes bakom Mattelin.


Här bjuder jag på knutna nävar som föregicks av några ordentliga målvrål.


Asp, Danne och Simon mot Sollentunaförsvaret.


Jag och Germe satsar på att stänga luckan för David Waltin.


Danne i favoritläget. Halvliggandes. Hoppas det gick bra med Elias Sylwans... ja, ni vet nog vad. Klicka och förstora bilden om ni inte ser vad jag menar.


Asp drar på sig uppmärksamhet.


Du fixar det där Germe, tänkte jag, när David Waltin försökte sig på ett genombrott.


Emil är på väg att köra Tranan. Jag kan bara beundra och beskåda skådespelet i bakgrunden.


Germe var bra i försvaret.


Simon gör här matchens mål. Går upp på ett steg och krutar in bollen via ribban. En enastående prestation. Och så blev han matchens lirare också, det lilla livet. Jag käkade ett gäng av hans Alladin Hjärtan efter matchen som han bl.a. fick i pris. Ett Yatzy fick han också. Inte illa.


Dalin hänger.


Simon tar emot priser av Sollentunas framtid.


Melchers nyopererade hand i gips.


Axel, längst bak i bussen, är fokuserad på vägen hem.

Inga kommentarer: