lördag 2 april 2011

Red Wolfes - IFK Nyköping 0-1

Det var faktiskt en härlig känsla att äntra den så kallade Grytan. Det jag och vi i laget reagerade på var om de sökt dispens för att ha bruna linjer istället för t.ex. det mer vanliga, alltså gula.

I första halvleken kör jag på den bortre kanten. Några meter innan min strut saknades linjen helt. Kan vara bra att fylla i lite där så man har koll på om man är innanför linjen eller ej. En liten reflektion bara.

Jag var så pass fylld med adrenalin så jag kommer inte ihåg matchen helt och hållet så det blir bara lite kort här:

- 8.56 min i första står det 3-2 till SHK.
- 21.09 står det 7-7.
- 22.22 står det 7-8.
- 30.00 står det 8-12.

Om ni undrar varför jag kommer ihåg den exakta tiden så beror det på att Gee lånade min kamera och fotade lite under matchen, bland annat resultattavlan.

Vi spelar helt klart darrigt i den första halvleken samtidigt som hemmalaget blir starkt framburna av publiken som för dagen var dryga 400 personer. En helt horribelt dömd utvisning på Simon med 30 sekunder kvar av halvleken gör att hemmalaget reducerar till 8-12. Går inte in mer på det.

Sollentuna öppnar urstarkt i sitt sex mot fem och går snart ikapp. De leder t.o.m. matchen med 16-15. När de kvitterade till 15-15 bytte vi målvakt från Emil till Pelle. Det måste nämnas att Emil gör en riktigt suverän första halvlek. Bänken gör dock ett genidrag och byter in Pelle som stänger helt när inte Emil fick fatt på bollarna inledningsvis i den andra.

Vi visar ju faktiskt här att det är skillnad på division 1 och 2. Fast återigen är Sollentuna ett lag som aldrig ger sig. De biter sig fast men vi vinner komfortabelt med 27-18.

Matchens lirare i vårat lag blir inte helt oväntat Simon Skuthälla. I Sollentuna borde såklart målvakten, som vi skrivit om innan matchen, Erik Mattelin fått priset. Han är ju bra. Inget snack. Tar exempelvis tre av fem straffar. Nu var ju deras V9:a bra också, tyvärr har jag inte namnet, som fick priset.

V6:an i Sollentuna, Axel Fägerhall, även en känd domare för oss i IFK hade jag en kort konversation med under matchen.

Axel: Den där situationen kom ni billigt undan med.
Jag: Ja, jag håller med. Det borde ju du veta som brukar döma.
Axel: Haha, ja, exakt.

Det vi annars minns klarast är Pelles kommentar till en Sollentunaspelare efter matchen.

- Lycka till nu!

Peter, en av våra tränare, gick igång på detta.

- Va fan, lycka till, det kan du ju inte säga. Haha. Vi är inte klara än ju.

- Lugn Peter, Pelle är ju bara väluppfostrad, menade jag.

Ni kan ju föreställa er hur bussresan var hem - för Pelle då alltså.

Jo, glömde en grej. Jag noterade att åtminstone Mattelin och en av V6:orna, Joakim Svensson, hade en markant odlad mustasch. Kvalmustasch eller laddar ni inför mustaschkampen? Hur som helst var det ingen dum idé. Jag själv får inte mustaschen att gå ihop riktigt. Fattas lite i mitten precis under näsan så jag hoppar den grejen.

Kul att spela mot er med bra drag på läktaren som pricken över i:t. Nästa söndag är ni hjärtligt välkomna till Nyköpings Sporthall. Förhoppningsvis får ni uppleva det som alla andra bortalag fått uppleva, alltså motsvarande det som händer på våra Handbollsfredagar. Mycket folk och ett jäkla liv.

Avslutningsvis då. Det är helt underbart att spela med våra supporters på plats. Tack snälla alla ni som tog er dit. Nästa söndag hoppas vi på tokmycket folk i våran borg. Där blir det ett ännu bättre tryck. Eller hur?

Tyvärr vågar jag mig bara på målskyttar i IFK eftersom Sollentunanamnen var så svagt skrivna på matchprotokollet. Dumt att skriva en massa fel.

Målskyttar IFK: Simon Skuthälla 7, Andréas Asp 5 (2), Daniel Tornler 4, Viktor Brofjord 3, Rickard Söderberg 3, Tommy Dalin 2, Stefan Germerud 2, Martin Pettersson 1.

Några bilder (kommer nog fler imorgon) bara:


Martin har tungan rätt i munnen på uppvärmningen.


Sveriges, utan tvekan, starkaste tränare i handboll. Peter Melchersson.


Persson visar finess på en straff.


Segergest efter matchen.

Tack Gee för att du fotade lite.

Inga kommentarer: