tisdag 19 april 2011

Hammaräby och Tumba

IFK Tumba har gjort en kanonsäsong, minst sagt. Rätt upp i Elitserien bara. Men som ni kanske märkt, om ni läst era handbollsnyheter, så måste de per omgående fixa en ny hall till nästa säsong. Idrottshuset i Tumba är inte godkänt för spel på elitserienivå och någon dispens kommer de inte att få som jag förstått det.

Vad göra? Blir det inget Elitseriespel för Hamp the Champ och gänget?

***

Hammarby, eller ska vi säga Hammaräby? Jag pratar om vad laget ska ta för namn i Elitserien säsongen 2011/2012. Vad ska de ha för lag för det första? Kolla här:

* Staffan Olsson försvinner för att helt ägna sig åt landslaget. Tung förlust.

* Robin Hallberg till Guif.

* Micke Åström ryktas gå till Tumba för att runda av karriären där.

* Jätten Fredric Pettersson på linjen är klar för Århus i danska ligan.

* Albin Tingsvall placeras i Sävehof om man ska gå på ryktena nu när Johan Jakobsson är klar för danska Ålborg.

* Anonym har mailat och tipsat bloggen om att Martin Dolk testat med Tumba.

* Samme tipsare som ovan skrev samma sak om Josef Pujol.

Förstår ni om alla dessa lämnar Hammarby. Då blir det ju Hammaräby i Elitserien nästa säsong. Alltså det laget vi kämpade mot i vår serie med Byrén, bröderna Pettersson och Wiik-Rydberg i spetsen.

Men vad händer om Tumba inte fixar ny hall då? Blir alla kvar i Hammaräby men att de spetsas med halva Tumba?

Eller gör så här att ni kommer ner och kastar lite boll i Nypan istället. Här är det ett jäkla drag kring handbollen ska ni veta. Ni kanske också kan få en IFK-väska, en sådan där som Jepsson fick men inte jag.

***

Hoppas kunna bjuda på lite bilder från samkvämshelgen här under morgondagen.

***

Mot Götet imorgon då. Hoppas på att få höra några nya Göteborgsskämt på riktigt bred göteborgska annars. Det senaste hörde jag här imorse även om jag hade hört det förut. Carin da Silva stod och skämtade på Vakna med The Voice:

- Vet ni hur många det bor i Tyskland?
- Näää, inte en aning.
- Görmany

7 kommentarer:

Anonym sa...

hörde på radio att alla har fått dispens.

LaGrande sa...

"...en sådan där som Jepsson fick men inte jag."

-Men ja ä inte bitter!

*lilleskuttgrinar*

Söderberg sa...

Hahaha. Jag är bitter. Okej.

Redaktionen sa...

Den som " mailat" råkar inte vara en viss Asp senior!?
Då han själv var och tränade med Sin yngre bror i Tumba,och kanske såg Dolk och Pujol på läktaren!?!?

Väl mött//redaktionen

Söderberg sa...

Redaktionen, vilken redaktion?

Vet faktiskt inte vem som mailat om jag ska vara uppriktig.

Anonym sa...

Ho,HO Ho

Anonym sa...

Forza Bajen och Täby