torsdag 14 april 2011

På väg mot en brutal försäsong...

Rille har haft några riktigt intressanta inlägg här om vilka vi kommer att få möta i vår norra serie nästkommande säsong. Då jag är relativt ny här, vet jag inte hur tankegångarna går. Var också en nyhet för mig att IVH och Irsta ska ge sig på ett samarbete igen. Det gick ju inte så bra sist, men det kanske det blir ändring på nu då eller? Boquist är kanske den person som kan binda föreningarna samman.

Själv har jag stängt av lite efter kvalvinsten, men ska försöka att hoppa igång här med skrivandet igen. Har skickat en intervju till Fredrik Blanck som spelar i Ricoh. Kanske ingen känd stjärnspelare, men han har spelat med Skånela i Allsvenskan och är en gammal lagkamrat till mig från HK71. Får hoppas att han svarar snart. Annars blickar jag fram mot handbollskryssningen. Det promotas friskt på facebook och hytter lovas ut till höger och vänster. Var man för snabb som BETALADE för hytten?? Kanske skulle haft lite is i magen och tryckt på "gilla-knappen" på fejjan istället. Eller så får jag se det som en investering i svensk handboll. Ska bli intressant att se vad kryssningen ger för nåt inför framtiden.

När jag nu inte tränar handboll fyra gånger i veckan har jag försökt komma igång med konditionsträningen istället. Som målvakt har jag ju sluppit undan lite väl mycket av springandet under säsongen, och för att överleva det som Jacke beskrev som en "brutal försäsong" måste jag komma igång med löpandet. Jag har kört några vändor i spåret och det är tydligt att jag har en bit kvar till formen. Har dessutom en Sälenresa inbokad nu under påsken där jag har en känsla av att fys kommer att komma långt bak i prioriteringarna. Antar att jag kommer få slita ont i inledningen av försäsongen, men nu när beach 2011 närmar sig kanske motivationen ökar? Får surra med Haking om det där då han är lite av en expert på området.

5 kommentarer:

FlyOnTheWall sa...

Lite historia: Irsta HF och Västerås HF slogs endast ihop på junior och seniornivå och blev IVH (Irsta Västerås Handboll). Båda föreningarna hade kvar sina respektive ungdomsföreningar. När sedan Irsta HF bröt sig ur detta sammarbete ändrades namnet till dagens IVH (Idrottsföreningen Västerås Handboll). Man flyttade dessutom in ungdomsklubben VHF i IVH och blev "en klubb".

Nutid: Sammanslagningen mellan IVH och Irsta HF kommer denna gången att innebära hela föreningarna, inte bara seniorföreningarna. Tröjfärg och slutligt namn är idag inte klart och inte heller vilka spelare som kommer att spela i vilka lag.

Slutsats: Oerhört viktigt för framtiden och handbollen i Västerås, att visa att den finns och sammarbeta istället för att träta sönder båda föreningarna. Det kommer att bli en storklubb (i antal lag etc.) inom handbollen i Sverige.

pelle sa...

Tack så hemskt mycket för den detaljerade beskrivningen! Hoppas att försöket lyckas!

Johnny sa...

Pelle--> Du är ruskigt lik Calle Tagesson. Hade du varit från Farsta så hade saken varit klar...

pelle sa...

Johnny -- Haha, ja kanske det! Lägger upp bilder så får vi se om det är en lika som bär eller ej!

Söderberg sa...

Det var Söderberg-klass på den look-a-liken, Johnny. Alltså världsklass, som Hellgren skulle ha uttryckt det.