måndag 4 april 2011

En fet lista är på väg

När en säsong är klar hör det till att man som bloggare/krönikör släpper ut en lista eller sammanfattning av säsongen med sköna punkter. Det kan vara bästa spelare, enastående prestationer, bästa buset eller precis vad som helst. Bara det har någon koppling till handbollen.

Nu börjar Treijner & Söderbergs lista bli riktigt rejäl och fet. En gedigen samling kategorier helt enkelt. Men för att inte majoriteten av punkterna ska bli för IFK-inriktade uppmanar jag er spelare, ledare, åskådare och läsare att maila mig förslag på punkter till listan. Givetvis bäst om det kretsar kring division 1 norra men om det är något annat extraordinärt från någon annan serie tar vi givetvis emot det också.

Alltså, gör så här att ni mailar mig här under veckan på ricso092@gmail.com. Ja, mitt för- och efternamn var upptaget när jag skaffade gmail. Alla vettiga kombinationer av det också. Därför blev det denna samling med tecken. Det är helt enkelt min identitet från studietiden i Linköping. Så, kände att jag var tvungen att förklara det där.

Jag vill alltså ha förslag på punkter och ett exempel på det skulle kunna vara:

Säsongens...

Oskönaste kombination: RP Linköpings stora och stenhårda Kempa-bollar som kombineras med handbollswax från hemmalaget och handbollsklister från bortalaget. Resultatet blir en parodi på sporten. Speciellt om man har barnhänder som jag.

Det är bara att börja fundera ut något bra. Ingen idé att vänta med det. Observera att ditt förslag inte har någon garanti på att bli publicerad men maila på ändå.

8 kommentarer:

VETeran sa...

En sak man lär sig när man blir äldre är att man inte ska blanda. I det här fallet gäller det RP´s handbollswax och klassiskt klister. Köp läget och använd endast waxet, där det erbjuds. Det lönar sig i längden... Jo, jag vet, det är en kass produkt men som blir ännu sämre om man just...vad var det nu jag sa...blandar! ;)

Söderberg sa...

Jag tackar såklart för ditt tips där VETeran. Jag borde ju också så smått vara en VETeran men nu gick jag på en mina ändå.

Samtidigt hade nog inte enbart wax eller klister hjälpt mig då bollen var för stor och hårt pumpad för mina små händer. ;-)

Årets mål sa...

Robin Hallbergs Självmål i Elitserien är väl något utöver det vanliga.

Söderberg sa...

Bra tips!

NIklas sa...

utöver det vanliga ja, men skulle inte varit godkänt enligt regelboken.

skulle kunna dra alla regelhänvisningar om varför, men Orka liksom..
enkelt sammanfattat, har målvakten bollen under kontroll eller den ligger still inne i målgården räknas det som målvaktskast. Ett korrekt utfört målvaktskast skall passera målgårdslinjen - fel utfört döms nytt målvaktskast.

I klippet syns att bollen ligger helt still innan Hallberg fipplar in den, alltså ska nytt målvaktskast dömas istället för mål.

Söderberg sa...

Tack för tipset. Då kanske din regelförklaring kommer med som en räddning till Årets självmål, haha.

NIklas sa...

skrev ner ett par regelhänvisningar hos Flincken när det begav sig, han svarade aldrig :)

http://blogg.aftonbladet.se/handboll/2011/03/se-bajenkeeperns-osannolika-sjalvmal#comments

Söderberg sa...

Det blev han tyst. Inget snack om saken. En kommentar hade han kunnat bjuda på, Flincken, tycker jag när du kom med det där utlägget. :-)